Overslaan en naar de inhoud gaan

U bent hier

Studenten KMO & Ondernemen openen The Pop-Hub in Genk’s Oud-gemeentehuis

maandag 13 maart

Nadat ze al twee keer de Molenstraat in rep en roer zetten met hun pop-up winkels, openden de 28 laatstejaars KMO & Ondernemen op vrijdag 10 maart  The Pop Hub met 6 pop-ups in het oud-gemeentehuis van Genk.  Je kan er tot 25 maart terecht voor leuke gadgets en een hapje of een drankje. 

Het is al het derde jaar op rij dat de studenten van het keuzetraject KMO & Ondernemen de pop-ups van a tot z inrichten. Tijdens hun opleiding leren ze alle aspecten van het ondernemerschap kennen. In hun pop-up komen de financiële aspecten en de logistiek samen, maar ook het personeelsbeleid en de promotie en marketing van hun onderneming. 

Nieuw dit jaar is dat de pop-up stores gecentraliseerd worden in het oud gemeentehuis. De studenten gaven het gebouw een echte upgrade, het interieur van het pand kreeg een nieuwe look. 

De 6 pop-ups op een rijtje

  1. American Boulevard is een koffiebar die ook Amerikaanse producten verkoopt.
  2. Gust’A viva biedt een assortiment van artisanale tapenades en Italiaanse producten in een gezellige industriële omgeving.
  3. KitchenMaid is uw hulp in de keuken. Hier vind je de juiste ingrediënten voor een makkelijk gerecht met het bijbehorend keukengerei en allerlei handige tips & tricks.
  4. The Launch is een bar die ook een ontmoetingsplaats voor start-ups wil zijn.
  5. Bij Lirondel vind je alles wat met de lente te maken heeft. Leuke gadgets, maar ook een tafelbarbecue of zelfs een leuke fiets. Wij hebben het allemaal!
  6. Mancave is een actieve pop-up met producten en diensten voor mannen met passie. Je ontdekt er alles wat een man kan aanspreken: auto’s & motoren, boys’ toys, reizen, mode, accessoires, design, sport, gastronomie, kunst & cultuur, horlogerie, gadgets, … noem maar op. De bedoeling van Mancave is dat het een hang-out wordt voor ‘echte’ mannen, een zgn. experience location.

Moving Minds met een hart

Van de pop-ups wordt natuurlijk verwacht dat ze omzet draaien en winst maken, dat hoort bij het leerproces. Traditioneel gaat die winst naar een goed doel en dat is dit jaar Bas, een stoere strijder. Deze vzw spoort mensen aan om orgaandonor te worden, dus vonden de studenten, in de geest van Moving Minds, dat ze meer konden doen dan een cheque overhandigen. Studente Lauren Pulinx: “De voorbije week konden we al honderden UCLL’s overtuigen om de formulieren voor orgaandonatie in te vullen en zich te registreren. Mensen die bij ons komen winkelen de komende weken, mogen ook weten dat de opbrengst van wat ze kopen of consumeren niet alleen maar terugvloeit naar de studenten, maar dat we het op een bewuste manier inzetten voor deze actie.”

Bekijk hier de reportage op tvl en Radio  2 Limburg.

Ontdek alles over de pop-ups op www.ucll.be/samenwerken/innovatieve-projecten/pop-stores .

 

openingpop-ups2.jpg