Overslaan en naar de inhoud gaan

U bent hier

All Inclusive School - Erasmus+

dinsdag 15 oktober

All-Inclusive School is een ERASMUS + project, gecreëerd door een internationaal partnerschap en gericht op  de ontwikkeling van een pakket didactische hulpmiddelen bedoeld om leerkrachten en opvoeders te helpen met het werken met studenten met milde cognitieve handicaps.

All-Inclusive School heeft een speciale ruimte op het eTwinning-platform: we willen alle updates over de activiteiten en de resultaten van het project delen met de gemeenschap van leraren.

Als je leraar bent en met ons wilt samenwerken of meer weten over het project, word dan lid van onze TwinSpace.

***

Hogeschool UCLL organiseerde de derde transnationale projectvergadering van het Erasmus + Project "All-Inclusive School"

Op 2 en 3 oktober ontving UCLL (België) de buitenlandse partners van het project "All-Inclusive School" (KA2 Strategic Partnership), medegefinancierd door het Erasmus + programma van de Europese Unie

De bijeenkomst vond plaats in het departement voor Lerarenopleiding van UCLL campus Hertogstraat in Heverlee - Leuven. De projectpartners: Irecoop Emilia Romagna, Archilabo en het technisch instituut "Ignazio Calvi" uit Bologna en Finale Emilia (Italië), de schoolcoöperatie Colegio Huerta Santa Ana uit Sevilla (Spanje), het County Center of Resources en educatieve hulp van Vaslui County en Vaslui County School Inspectorate (Roemenië) zijn bijeengekomen om de vooruitgang te bespreken van de werkzaamheden rond de projectresultaten; de Duitse partner Landkreis Kassel uit het district Kassel kon niet deelnemen aan deze bijeenkomst.

UCLL, coördinator van IO1 ALL-IN-IDENTIKIT - een onderzoek om een ​​identikit van de inclusieve Europese leraar te ontwikkelen - presenteerde de definitieve bevindingen van de onderzoeksanalyse en legde de structuur van de IDENTIKIT uit. De output bestond uit een gedetailleerd rapport met alle stappen die werden ondernomen om het eindproduct te bereiken. Een samenvatting van het rapport is samengesteld om de ALL-IN-IDENTIKIT op te bouwen, die wordt vertaald in de talen van de verschillende partners. De kit omvat de methodologie van de studie, resultaten van het deskresearch en gericht onderzoek. Dit behelst een compilatie van -strategieën en onderwijsmethoden naast digitale hulpmiddelen die worden gebruikt door leraren uit de deelnemende partnerlanden

IRECOOP, coördinator van IO2 ALL-IN TEACHER KIT - een praktische gids gericht op het gebruik van didactische, coöperatieve en inclusieve strategieën en op de hulpmiddelen die de inclusieve leraar / opvoeder ondersteunen - presenteerde de structuur van de ‘teacher kit’ en updates over de gegevens die ze hebben verzameld de laatste paar maanden. Alsook naast het presenteren van het concept-output ontwerp, het tijdschema voor de komende periode van pre-testen en testen op de stakeholder-scholen in de vijf partnerlanden.

ARCHILABO, coördinator van IO3 ALL-IN-SOCIAL BOOKCREATOR - een gratis web-app voor de coöperatieve creatie van open, inclusieve en toegankelijke Social Books - presenteerde updates over de alfaversie van de app, inclusief feedback verzameld van partners in de afgelopen weken. Daarnaast werd een gedetailleerde uitleg gegeven over de verschillende functies van de app en hoe deze te gebruiken met docenten en studenten.

Verder bespraken de partners de verspreidingsstrategie met de nadruk op IO1-verspreiding. De pre-test- en testfase van de ‘teacher kit’ en de ‘social book creator’, uitdiepen van de  procedure voor het verzamelen van gegevens en definiëren van de tijdlijn

Tijdens de tweede dag van de vergadering concentreerden de partners zich op de communicatieplatforms en evalueerden ze de functionaliteit van de website en het eTwinning-platform

eTwinning werd gepresenteerd door de Spaanse partner Colegio Huerta Santa Ana. De mogelijke functionaliteiten van het platform met betrekking tot het All Inclusive School-project zijn beargumenteerd. De partners kwamen met een plan om meer zichtbaarheid te geven aan eTwinning en zo te integreren en te promoten bij de leraren en belanghebbenden.

ais_3.jpg