Overslaan en naar de inhoud gaan

U bent hier

All Inclusive School - Erasmus+

dinsdag 15 oktober

Maart 2020

 

ALL-INCLUSIVE SCHOOL: THE WORK FOR THE EUROPEAN INCLUSIVE TEACHER CONTINUES

Fourth transnational project meeting of the

Erasmus+ Project “All-Inclusive School”

Keep on Rocking for an All Inclusive School!

Op 5 en 6 maart 2020 was Colegio Huerta Santa gastheer van de 4e bijeenkomst van het Erasmus + project "All-Inclusive School" in Sevilla, Spanje.

 Het evenement vond plaats op de Huerta Santa Ana School, waar alle projectpartners bijeenkwamen om het werk aan de All-Inclusive School intellectuele output voort te zetten:  Irecoop Emilia-Romagna, Archilabò, de State Technical Institute "Ignazio Calvi" (Italië), de Colegio Huerta Santa Ana  (Spanje), de Landkreis Kassel  (Duitsland), het  County Centre of Resources and Educational Assistence  en de Vaslui County School Inspectorate  (Roemenië) en de University College Leuven-Limburg of Leuven – UCLL (België).

Door de omstandigheden, Covid-19, waren er enkele partners die online deelnamen: "Ignazio Calvi"; Irecoop Emilia-Romagna, Archilabò; de Landkreis Kassel; Vaslui County School Inspectorate. De andere partners konden de bijeenkomst in Sevilla bijwonen: University College Leuven -Limburg Leuven; County Centre of Resources and Educational Assistance en Huerta Santa Ana.

Na de verwelkoming door de Italiaanse coördinator begon de 4e transnationale bijeenkomst! Irecoop heeft het project bijgewerkt en is begonnen met het presenteren van de feedback en antwoorden van de partners over het vooraf testen van Output2 en Output3, dat plaatsvond eind 2019 en begin 2020. We hebben de antwoorden die onvolledig waren aangevuld en waar nodig gedetailleerd. Irecoop heeft ook een nieuwe structuur voor de gids van methodologieën afgeleverd, rekening houdend met enkele waarden zoals: leeftijd, onderwijsveld, enz. We zijn het er allemaal over eens dat deze verandering echt nuttig was voor diegenen die een aantal van deze structuren en methodologieën wilden implementeren om All-inclusive leraren te worden.

Na de lunch kregen we van de leraren feedback en antwoorden voor de Output3. Het beantwoordde aan een analyse van de eerste versie van Social Book Creator, waarvan revisie door de leraren geen gids volgde. Het was nuttig om te begrijpen wat leraren nodig hebben en welke stappen te nemen om een nieuwe versie van het Social Book Creator platform te verbeteren. Archilabò liet ons de nieuwe aanpassingen (kleuren, iconen...) op het platform zien en we werden uitgenodigd om deze nieuwe versie van de SBC te testen.

Er is besloten dat er een tweede testfase zal plaatsvinden om de resultaten van de eerste test van beide outputs te verbeteren, maar deze keer onder leiding van de coördinator. In deze tweede fase zal elke partner zich concentreren op 5 activiteiten (6 in het geval van de Italiaanse collega’s) en ze zullen minstens 3 keer worden getest. Ten slotte zullen de docenten en de studenten twee verschillende vragenlijsten invullen om een meer ​​nauwkeurige score te verkrijgen. Dezelfde procedure zal worden toegepast op Output 3, maar deze keer in plaats van 5 activiteiten, zullen er 10 sociale boeken worden voltooid met hetzelfde doel, om de beste feedback te krijgen om de SBC te verbeteren.

 Over de verspreiding van het project hebben we besproken hoe we meer volgers op e-Twinning kunnen krijgen om ons project belangrijker te maken. De oprichting van een webinar zal een ander discussiepunt zijn in september, wanneer we elkaar in Duitsland zullen ontmoeten om onder meer de update van deze nieuwe resultaten in de tweede fase te delen.

Deze keer was het iets ingewikkelder. Het Corona Virus was de spelbreker ... maar heeft iemand ooit gezegd dat het gemakkelijk zou worden? Geloof me, het is een lange weg naar de top.

Stay tuned, if you wanna keep on rocking with us.

All-inclusive school is een project (KA2 Strategic Partnership) medegefinancierd door het Erasmus + -programma van de Europese Unie.

all_inclusive_school.jpg

Oktober 2019

All-Inclusive School is een ERASMUS + project, gecreëerd door een internationaal partnerschap en gericht op  de ontwikkeling van een pakket didactische hulpmiddelen bedoeld om leerkrachten en opvoeders te helpen met het werken met studenten met milde cognitieve handicaps.

All-Inclusive School heeft een speciale ruimte op het eTwinning-platform: we willen alle updates over de activiteiten en de resultaten van het project delen met de gemeenschap van leraren.

Als je leraar bent en met ons wilt samenwerken of meer weten over het project, word dan lid van onze TwinSpace.

***

Hogeschool UCLL organiseerde de derde transnationale projectvergadering van het Erasmus + Project "All-Inclusive School"

Op 2 en 3 oktober ontving UCLL (België) de buitenlandse partners van het project "All-Inclusive School" (KA2 Strategic Partnership), medegefinancierd door het Erasmus + programma van de Europese Unie

De bijeenkomst vond plaats in het departement voor Lerarenopleiding van UCLL campus Hertogstraat in Heverlee - Leuven. De projectpartners: Irecoop Emilia Romagna, Archilabo en het technisch instituut "Ignazio Calvi" uit Bologna en Finale Emilia (Italië), de schoolcoöperatie Colegio Huerta Santa Ana uit Sevilla (Spanje), het County Center of Resources en educatieve hulp van Vaslui County en Vaslui County School Inspectorate (Roemenië) zijn bijeengekomen om de vooruitgang te bespreken van de werkzaamheden rond de projectresultaten; de Duitse partner Landkreis Kassel uit het district Kassel kon niet deelnemen aan deze bijeenkomst.

UCLL, coördinator van IO1 ALL-IN-IDENTIKIT - een onderzoek om een ​​identikit van de inclusieve Europese leraar te ontwikkelen - presenteerde de definitieve bevindingen van de onderzoeksanalyse en legde de structuur van de IDENTIKIT uit. De output bestond uit een gedetailleerd rapport met alle stappen die werden ondernomen om het eindproduct te bereiken. Een samenvatting van het rapport is samengesteld om de ALL-IN-IDENTIKIT op te bouwen, die wordt vertaald in de talen van de verschillende partners. De kit omvat de methodologie van de studie, resultaten van het deskresearch en gericht onderzoek. Dit behelst een compilatie van -strategieën en onderwijsmethoden naast digitale hulpmiddelen die worden gebruikt door leraren uit de deelnemende partnerlanden

IRECOOP, coördinator van IO2 ALL-IN TEACHER KIT - een praktische gids gericht op het gebruik van didactische, coöperatieve en inclusieve strategieën en op de hulpmiddelen die de inclusieve leraar / opvoeder ondersteunen - presenteerde de structuur van de ‘teacher kit’ en updates over de gegevens die ze hebben verzameld de laatste paar maanden. Alsook naast het presenteren van het concept-output ontwerp, het tijdschema voor de komende periode van pre-testen en testen op de stakeholder-scholen in de vijf partnerlanden.

ARCHILABO, coördinator van IO3 ALL-IN-SOCIAL BOOKCREATOR - een gratis web-app voor de coöperatieve creatie van open, inclusieve en toegankelijke Social Books - presenteerde updates over de alfaversie van de app, inclusief feedback verzameld van partners in de afgelopen weken. Daarnaast werd een gedetailleerde uitleg gegeven over de verschillende functies van de app en hoe deze te gebruiken met docenten en studenten.

Verder bespraken de partners de verspreidingsstrategie met de nadruk op IO1-verspreiding. De pre-test- en testfase van de ‘teacher kit’ en de ‘social book creator’, uitdiepen van de  procedure voor het verzamelen van gegevens en definiëren van de tijdlijn

Tijdens de tweede dag van de vergadering concentreerden de partners zich op de communicatieplatforms en evalueerden ze de functionaliteit van de website en het eTwinning-platform

eTwinning werd gepresenteerd door de Spaanse partner Colegio Huerta Santa Ana. De mogelijke functionaliteiten van het platform met betrekking tot het All Inclusive School-project zijn beargumenteerd. De partners kwamen met een plan om meer zichtbaarheid te geven aan eTwinning en zo te integreren en te promoten bij de leraren en belanghebbenden.

ais_3.jpg