Overslaan en naar de inhoud gaan

De expertisecel Art of Teaching ontwikkelt en ontsluit didactische expertise voor verschillende onderwijsdomeinen en dat voor alle leeftijden: van het jonge kind tot de volwassene. Centraal staat de figuur van de leraar als een inspirerende en verbindende kracht in het onderwijsproces.
Focus is de verbinding van de concrete (vak)didactische praktijk met onderzoek via onderzoeksprojecten, navormingen, aanbod op maat, leergemeenschappen, internationale netwerken, praktijkonderzoek & publicaties.

 

De kunst van het onderwijzen: het ontsluiten van de wereld voor leerlingen:
Wat een leraar tot een leraar maakt is zijn art of teaching: de capaciteit om vanuit zijn liefde voor het vak leerlingen de wereld te laten zien.

Teamleider: Johan Ardui -  johan.ardui@ucll.be – 011 180 460

 

“The teacher's qualification consists in knowing the world and being able to instruct others about it, but his authority rests on his assumption of responsibility for that world.  Vis-à-vis the child, it is as though he were a representative of all adult inhabitants, pointing out the details and saying to the child:  This is our world."

Hannah Arendt

 

Binnen Art of Teaching wordt expertise ontwikkeld en aangeboden voor de volgende subdomeinen:

  • Generieke didactiek & leraar-zijn
  • Wetenschappen & technologie
  • Beweging
  • Taal &  CLIL( Content Language Integrated Learning)
  • Cultuur & maatschappij
  • Jong-leren