Overslaan en naar de inhoud gaan

Expertisetrajecten

 

Leren van en met elkaar voor een duurzame verandering van je klaspraktijk. Onze trajecten nemen je mee op weg naar een duurzame verandering van de klasof schoolpraktijk via een lerend netwerk van leraren uit verschillende scholen of binnen je eigen school(gemeenschap). Binnen de trajecten staat de expertisedeling en het wederzijds leren centraal. De deelnemers van een traject testen zelf de theorie uit in de praktijk en delen praktijkervaringen met elkaar.

Meer info: job.demeyere@ucll.be

 

De kracht van teams
Krachtig leren
Vakdidactiek
Schoolontwikkeling
Zorg op school

 

Expertisetrajecten

  • De kracht van teams
    • Co-Teaching
    • Top-Team - Perspectief ondersteuningsteams
    • Zelfsturende teams
    • Innovatie voor teams
       
  • Krachtig leren
    • Binnenklasdifferentiatie
    • Evalueren
    • Breed evalueren in grootse kleine vakken
    • Samen-spel
    • Mind the gap
    • Stuur-je-spel
    • Outdoor learning
    • Wereldburgerschap
    • Flipped learning
    • Onderzoekende school
    • Lerend netwerk 21e eeuwse competenties
    • Innoval Mooc
    • Loose parts: differentiëren in de kleuterklas
    • Professionele leergemeenschappen: samen onderwijs ontwikkelen
       
  • Vakdidactiek
    • Wow, wij spelen wiskunde!
    • Filosoferen
    • Digitale leertools ICT
    • CLIL-kliniek
    • Update, een inspirerende methode voor geschiedenis
    • Vakdidactiek
    • De website chemieleerkracht.be ontdekken via "25 schatten"
    • Het nieuwe vak "economie en samenleving" in de eerste graad
       
  • Schoolontwikkeling
    • Schoolreizen naar de toekomst
    • Directiecoachings
    • Coaching van begeleidingsteams
    • Inspectie 2.0 en kwaliteitszorg
    • Modernisering secundair onderwijs
    • Deliberative inquiry als beleids- en onderwijsmethode
    • Strategic Development Goals
       
  • Zorg op school
    • Kansarmoede
    • Klasmanagement & nieuwe autoriteit
    • Feedback
    • Huiswerk en zitten blijven
    • Ouderbetrokkenheid
    • Mind set grow
    • Taal
    • Schrijftolk
    • Optimale leeromgevingen bij meervoudige beperkingen
    • Taalontwikkeling/didactiek bij CI
    • M-decreet en redelijke aanpassingen
    • Lezergames
    • Bullying
    • Autisme
    • Index voor inclusie
    • Professionele leergemeenschappen 'samen onderwijs ontwikkelen'