Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderwijsvrijheid

De meningen rond onderwijsvrijheid zijn vaak verdeeld. De term wordt gebruikt in verschillende betekenissen, en voor iedereen die betrokken is bij onderwijs - leerlingen, ouders, leraren, beleid, onderwijsverstrekkers, overheid en onderzoekers - speelt hij op een of andere manier mee. Leraren klagen bijvoorbeeld regelmatig dat ze weinig vrijheid in de klas ervaren omwille van de overvloed aan eindtermen en leerplandoelstellingen. Andere stemmen willen dan eerder de didactische en pedagogische vrijheid van leraren en scholen inperken in naam van beter en meer kwaliteitsvol onderwijs.

Naar aanleiding van het nieuwe boek 'Een deliberatie over onderwijsvrijheid'  organiseert UCLL opnieuw een symposium. Deelnemers kunnen er met de auteurs en elkaar in gesprek gaan en delibereren over onderwijsvrijheid. Iedereen welkom op 5 oktober 2018!

 

CONTACT & INSCHRIJVEN

Meer info volgt later

STARTDATUM

5 oktober 2018

LOCATIE

Campus Hertogstraat, Heverlee