Overslaan en naar de inhoud gaan

Communication

(keuzetraject)

 

Bedrijfsmanagement Marketing communication ucll shutterstock_572805178.jpg

Wil jij leren hoe je vlot communiceert binnen en buiten je organisatie? Hoe je, ook in crisissituaties, je ‘cool’ bewaart voor de microfoon? Denk je graag creatief, wil je je pen aanscherpen en mondeling je mannetje staan? Dan is het keuzetraject Communicatie iets voor jou. Hier speel jij straks met beeld, taal en verhaal, en word je een communicatieprofessional met een stevige businessachtergrond.

fase 1

Communicatiebeleid

Maak kennis met diverse disciplines uit de corporate communicatie: een stevige bedrijfsidentiteit opbouwen, communiceren in tijden van crisis, je employer brand versterken én je eigen medewerkers meekrijgen in verandering. Je brede basiskennis van de fascinerende wereld van de bedrijfscommunicatie pas je meteen toe in concrete cases.

4 studiepunten  (MBK57A)

fase 2

Storytelling

Storytelling: dat is overtuigen met emotie. Je leert hoe je pakkende, authentieke en inhoudelijk sterke verhalen vertelt voor jouw organisatie. Hier maak je kennis met de bouwstenen van een goed verhaal en breng je échte verhalen in woord en beeld.

4 studiepunten  (MBK94A)

Beeldtaal

Je analyseert voorbeelden uit de marketing en de reclame, uit video, fotografie en kunstgeschiedenis. De principes van beeldtaal pas je meteen toe: van branding tot vloggen. Al doende ontdek je tools waarmee je gericht kunt communiceren. 

4 studiepunten  (MBK97A)

Pitch & presentatie

De wereld is van jou als je boeiend je visie kan overbrengen op je publiek en je idee kan pitchen like a boss. Stap per stap oefen je het opbouwen en geven van beklijvende presentaties en onweerstaanbare pitches, met gouden anti-stressknepen als kers op de taart.

4 studiepunten  (MBK98A)

fase 3

Communicatie in de praktijk

Trek je hele toolbox open en ga ermee aan de slag. Alle opgedane kennis, inzichten en kneepjes van het vak pas je toe in cases recht uit de communicatiepraktijk.

4 studiepunten  (MBK96A)

Pers en media

Omgaan met de media is geven en nemen. Want hoe buig je een negatief interview toch om tot een positief verhaal? Of hoe maak je je boodschap nieuwswaardig? Hier leer je ook hoe je de expertise van jouw bedrijf bevattelijk brengt en hoe je net wél uit de pers blijft als organisatie.

4 studiepunten  (MBK95A)

Studenten aan het woord

maxime camerlynck

maxime_camerlynck_marketing_communication_ucll.jpg

“Beeldtaal vond ik een heel leerzaam vak, en ook Communicatiemanagement was een meerwaarde voor mijn algemene kennis op het vlak van corporate communicatie. Het vak dat mij het meest heeft doen groeien als persoon is Pitch & presentatie. Het heeft me echt geholpen mijn angst voor presenteren te overwinnen.”

flore mertens

flore_mertens_bedrijfsmanagement_marketing_communication_ucll.jpg

“Communicatie is een onmisbare troef in onze samenleving. Zonder communicatie loopt alles verkeerd en kunnen spanningen ontstaan. Ik heb gekozen voor het keuzetraject Communicatie omdat ik meer te weten wilde komen over communicatie in bedrijven in de praktijk. Daarnaast heb ik tien jaar woord en drama gevolgd en ben ik dus al van jongs af aan geboeid door taal en creatief denken. Ook die interesses komen voluit aan bod.

Het vak Storytelling vind ik interessant omdat dat aanleunt bij creatief zijn met taal. Iedereen kan verhalen vertellen, maar de techniek erachter is niet zo simpel als de meeste mensen denken. Het beheersen van deze technieken zie ik als een meerwaarde in mijn toekomstige loopbaan. Pitch en presentatie was ook heel leerrijk en Communicatiemanagement heeft mij veel bijgeleerd over communiceren in de bedrijfswereld.”

amber lenvain

 “Het keuzetraject Communicatie sluit aan bij wat mij goed ligt. Ik ben graag sociaal bezig, talen zijn mijn sterkte en ik hou van puzzelen met woorden. In dit keuzetraject kom je verder alles te weten over communicatie binnen en buiten een bedrijf. En je wordt klaargestoomd om presentaties en pitches te geven, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Mijn keuze was dus snel gemaakt!”