Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing Innovation

(keuzetraject)

 

keuzetraject Marketing Innovation

Word je geprikkeld door verandering? Ben je overtuigd dat bedrijven de juiste strategische keuzes moeten maken? Werk je graag actief samen aan innovatieve projecten?

Dan komen vaardigheden als klantgerichtheid, strategisch inzicht, creativiteit en ondernemerschap zeker van pas om een allround marketeer te zijn. Want groei stimuleren door innovatie worden steeds meer als de kerntaak van een marketeer beschouwd.

FASE 1

Innovatie

Al doende leren en ontdekken we wat innovatie is. Gaande van trendwatching en design thinking, over brainstorming en het pitchen van een idee, tot het innoveren van een business model. We reiken de nodige kennis aan en passen die meteen toe.

4 studiepunten  (MBK79A) 

FASE 2

Marketing Innovation

We doorlopen de 5 stappen (empathize, define, ideate, prototype en test) en passen de principes van design thinking toe om voor een bedrijf of organisatie een nieuw innovatief product te bedenken. Verbaas jezelf want stap voor stap en met de juiste begeleiding word je een creatieve denker die waarde creëert voor de klant én het bedrijf.

4 studiepunten (MBK91A) 

CRM: Customer Relationship Management

'Met een Customer Relationship Management software tool leer je data van klanten gebruiken en beheren, met als doel de klantenrelatie te versterken. En zo meer inkomsten en winst te maken.

4 studiepunten (MBK44A) 

Project Management

Als toekomstig marketeer leren hoe je projectmatig moet werken. Dat is toch een skill dat niet kan ontbreken in jouw opleiding. Hoe begin je aan een project? Welke methodiek kan ik gebruiken om een project op te volgen? Wat is het belang van communicatie? Dit zijn al enkele cruciale vragen die zullen beantwoord worden tijdens dit OPO. En hoe leer je zoiets beter dan zelf een project van begin tot het einde uit te werken in teamsverband. 

 

4 studiepunten (MBK99A)  

fase 3

Strategische marketing toegepast

We passen toe wat we geleerd hebben in de cursus strategische marketing en schrijven een marketingplan voor een innovatief bedrijf of organisatie. Na een grondige analyse van de externe omgeving  en de klant maken we de juiste strategische keuzes en werken deze verder uit.

4 studiepunten  (MBK92A) 

Innovatief ondernemen

Jouw innovatieskills en -mindset naar the next level. Zie het als een verdieping van wat je al doende leerde in het vak Innovatie: je gaat met deze rugzak aan kennis en methodieken aan de slag. Jouw einddoel? Het uitdenken van een vernieuwende propositie, binnen de missie van een bestaande onderneming of organisatie.

4 studiepunten (MBK93A)

STUDENTEN AAN HET WOORD

yasmine veri

foto yasmine veri bij getuigenis keuzetraject marketing innovation

 

"Nieuwsgierig van aard ben ik iemand die graag uitdagingen aan gaat in onze steeds veranderende wereld. Ik wil iets betekenen en dingen verwezenlijken in mijn leven. Ik heb voor het keuzetraject Innovatie gekozen omdat ik in dit traject de nodige skills en inzichten aangeleerd krijg om zelf de wereld in verandering te brengen. Ik word aangemoedigd om 'te denken' en 'te doen'. Het is bovendien een richting waar eigen inbreng en invulling sterk wordt aangemoedigd." 

Lara Cherlet Getuigenis Bedrijfsmanagement Marketing Innovation

"Ik heb voor het keuzetraject Marketing Innovation gekozen omdat het als toekomstige marketeer van belang is om innovatief te zijn en steeds te blijven vernieuwen in een continu veranderende wereld. Door een vak als Marketing Innovation kreeg ik de kans om mezelf verder te ontplooien in mijn eigen creatieve en innoverende vermogen. De lessen waren zeer leerrijk en het was een leuke ervaring om je eigen idee tot stand te kunnen brengen tot iets concreet. Het feit dat we veel eigen inbreng hadden sprak me zeer hard aan."