Overslaan en naar de inhoud gaan

Programma socialmediamondays

Elke trainingssessie focust op hoe je sociale media kan inzetten om een bepaalde nood van je bedrijf aan te pakken. De sessies worden gegeven door ervaren sociale media marketeers die elk in een bepaald sociaal media kanaal gespecialiseerd zijn. In elke sessie ga je de nodige inspiratie krijgen, geïllustreerd met concrete voorbeelden. Zo leer je niet enkel concepten en technieken, maar zet ze ook in de praktijk om door middel van concrete opdrachten voor jouw bedrijf. Op het einde van dit traject: weet je welke sociale media optimaal zijn om jouw bedrijfsdoelstellingen te bereiken;

  • ben je in staat om zelf effectieve content te creëren;
  • ken je de technieken om deze te verspreiden en het bereik te vergroten via advertenties of organisch bereik;
  • kun je de effectiviteit van je posts/advertenties meten en
  • weet je hoe je inzicht kunt krijgen in de acties die mensen uitvoeren op je website.

Sociale media als een mogelijk strategisch kanaal voor je organisatie

05/10/2020

Alles start met strategie en strategie start met kritisch nadenken over je doelstellingen, inhoud, middelen en
verwachtingen.
Het is dus cruciaal dat je als zaakvoerder of marketing manager jezelf bewapent met de kennis over de
opportuniteiten die er zijn op sociale media platformen voor je firma.
In deze sessie leren wij over de belangrijkste componenten van een succesvolle sociale strategie en ROI:
planning, research, het bepalen van de doelstellingen, voorbereiding, implementatie en analyse.

Sociale media als een corporate branding kanaal: Community Building

19/10/2020

Sociale media platformen zijn ondertussen de derde plek geworden in ons leven. Facebook kun je
bijvoorbeeld vergelijken met een grote praatcafé waarin je zowel vrienden als onbekenden kunt
tegenkomen. Ontdek over welke unieke aspecten je firma beschikt om daarrond een gesprek op te starten
met potentiële klanten.
In deze sessie leren wij concreet hoe je een sociale media content plan kunt opstellen en implementeren
die een duurzame community opbouwt rond je merk, medewerkers, producten en diensten.

Sociale media als een personal branding kanaal: LinkedIn & Social Selling

26/10/2020

Sociale media draait om persoonlijk aan te gaan met anderen. Kaart aan hoe je je expertise en persoonlijke
verhalen kunt delen met anderen op een authentieke manier door te leren wat de best practices zijn op
LinkedIn en Social Selling en welke firma’s het goed doen in je sector.
In deze sessie leren wij concreet hoe je je doelgroep kan bereiken, de betrokkenheid op je berichten
vergroten en je naamsbekendheid versterken aan de hand van een optimaal LinkedIn-profiel & brand die
onderscheidt van anderen?

Sociale media als een employer branding kanaal: Rekruteren via sociale media

09/11/2020

Je toekomstige medewerkers zijn allemaal gebruikers van verschillende sociale media platformen. Je
vacatures kun je ook delen via sociale media om in contact te kunnen komen met zoveel mogelijk
potentiële kandidaten.
In deze sessie leren wij hoe je je firma aantrekkelijk kunt positioneren als een betrouwbare en zorgzame
werkgever die geeft om zijn medewerkers. Wij leren welke opties er zijn om vacatures te publiceren en hoe
de bestaande medewerkers als ambassadeur kunnen ingezet worden op de sociale media platformen.

Sociale media als advertentiekanaal: Bereik en conversie via sociale media

23/11/2020

Wij mogen ervan uitgaan dat bijna iedereen op sociale media zijn. Je potentiële klanten ook. Het is dan slim
om je realisaties, klantengetuigenissen en aanbiedingen te tonen aan hen.
In deze sessie leren wij hands-on hoe je kunt adverteren op sociale media aan de potentiële klanten die op
zoek zijn naar je product en diensten. Wij leren hoe je je website bezoekers, je bestaande klanten en hun
connecties kunt bereiken op sociale media.


Sociale media als advertentiekanaal II: Optimaliseren van de campagnes

07/12//2020

Elke euro die je uitgeeft voor advertentie moet renderen, volgens de principe van online marketing. Het is
dan logisch dat je wil weten welke advertentie wat heeft opgebracht.
In deze sessie leren wij hands-on hoe je je sociale media advertenties kunt rapporteren om de nodige
optimalisatie beslissingen te nemen. Wij leren op welke cijfers je moet opletten als adverteerder en welke
tracering technieken van belang zijn voor een juiste rapportage

INSCHRIJVEN

logo vkw