Overslaan en naar de inhoud gaan

Lego® Serious Play® : op zoek naar nieuwe perspectieven omtrent complexe uitdagingen

U bent hier

In een snel veranderende wereld is geen plaats voor de status quo. Business modellen komen op hun kop te staan, competenties en expertise worden herbekeken en de interactie tussen aanbieder en klant wordt uitgedaagd. Nochtans blijven we met z’n allen gebruik maken van de ons bekende management en organisatietheorieën om met onze onderneming succesvol te blijven.

Einstein had het al door: ‘Trying to solve our problems with the same way of thinking that created them is in itself a problem‘. Ook Lego realiseerde zich eind de jaren 90 vorige eeuw dat het tijd was om de zaken anders aan te pakken. Uit dit besef is ontstaan wat we vandaag de Lego Serious Play methode noemen. Door bewust een beroep te doen op de verbeelding bij het bouwen van metaforische 3D modellen en het maken en vertellen van verhalen ben je in staat om vastgeroeste denkpatronen los te laten. Zo leer je met een frisse en creatieve blik opportuniteiten en uitdagingen tegemoet te treden.

lego_img_1342.jpgKom kennis maken met wat het betekent om ‘out of the box’ te denken: in een inter-actieve workshop krijg je inzicht hoe jij met verbeelding omgaat en wat daarvan de relevantie is binnen de bedrijfsomgeving. Met een aantal praktische tips leer je zo in een paar uur vanuit een ander perspectief naar het alledaagse te kijken.

Het resultaat? Een nieuw perspectief omtrent die uitdagingen waar je vandaag met je eigen bedrijf, organisatie, afdeling of team voor staat.

Lego Serious Play is een geschikte toepassing in heel veel situaties. Beluister het fragment op Radio 1 hier: https://radio1.be/alle-bedrijven-aan-de-lego

Op de hogeschool UC Leuven Limburg mochten meer 340 eerstejaarsstudenten Marketing met de blokken spelen, een speelse techniek om te brainstormen en om complexe vraagstukken op te lossen.