Overslaan en naar de inhoud gaan

Eerstvolgend infomoment Bedrijfsmanagement:

Studenten en alumni aan het woord

 

 

 

"Het ideale scenario. Dat is waarschijnlijk de beste manier om mijn afgelopen maanden te omschrijven. Sinds juni ben ik afgestudeerd aan de UCLL in de afstudeerrichting Marketing. Na omzwervingen aan de universiteit wist ik het praktische karakter van de opleiding, vertaald in groepsopdrachten, presentaties en interessante vakken, heel erg te appreciëren.

Deze aanpak, samen met een persoonlijke begeleiding van de docenten, stoomt je helemaal klaar voor het bedrijfsleven. Ook de inzichten en persoonlijke skills die je verwerft tijdens de projectweken of de geweldige Internationale week, komen gegarandeerd van pas in je verdere carrière. Dankzij de UCLL kreeg ik bovendien de kans om stage te lopen bij Ogilvy Social Lab. Vandaag ben ik er aan de slag als Social Account Executive voor klanten zoals Nespresso Belux en de Nationale Loterij.

Als Social Account Executive bestaat mijn takenpakket voornamelijk uit het opstellen van contentkalenders, het vertalen en schrijven van copy en community management. De variatie maakt van deze job een intense en boeiende uitdaging en dat elke dag opnieuw.

Heb je interesse om de marketingwereld te ontdekken? Met een excellente reputatie binnen de sector, uiterst professionele aanpak en eersteklas begeleiding is de UCLL the way to go."

Arthur Vandenberghe

"Ik wist het al vanaf het allereerste moment dat ik met UCLL in contact kwam: hier ga ik me goed voelen, hier ben ik thuis.

Na drie jaar de opleiding ‘Bedrijfsmanagement – Marketing’ gevolgd te hebben, houd ik me steevast aan die uitspraak. Ik ben zelfs fier dat ik studente aan UCLL mocht zijn. De professionele relatie met docenten, waar toch ook plaats was voor persoonlijk contact, in combinatie met leerrijke praktijkprojecten, maakt dat ik zo lovend ben over UCLL. Zo heb ik de kans gekregen om deel te nemen aan de Internationale marketingweek in Künzelsau (Duitsland), die in samenwerking met Mercedes-Benz georganiseerd werd. Een once-in-a-lifetime experience die me voor altijd zal bijblijven.

Bovendien kon ik bij het oprichten van een Small Business Project proeven van het ondernemerschap. Dit ‘learning by doing project’ heeft me veel inzichten bijgebracht. Kortom: de veelheid aan praktijk stoomt je klaar om met vertrouwen het professionele bedrijfsleven te betreden."

Kathleen De Doncker, Digital Marketing Expert bij We Are Digital