Overslaan en naar de inhoud gaan

Studenten aan het woord

Yannick Baudewijns (2de fase Marketing)

“In het middelbaar volgde ik Economie-Wetenschappen. Nadien heb ik er bewust voor gekozen om niet naar de universiteit te gaan. In mijn familie zijn er wel een paar die dat doen of gedaan hebben, maar die grote pakketten leerstof: dat bevalt me niet. Het systeem van de hogeschool staat me beter aan: meer opdrachten en toetsen door het jaar. Daarom heb ik gekozen voor Bedrijfsmanagement, afstudeerrichting Marketing.”

Ook bedrijven zijn blij om met studenten van UC Leuven-Limburg te kunnen werken.

"Op enkele weken tijd slagen de studenten erin om een erg compleet plan te maken met concrete werkpunten, inclusief een planning en kostprijs. De analyses en het marktonderzoek hebben voor ons verrassende resultaten opgeleverd. De aangereikte marketingideeën waren erg goed uitgewerkt." (Rogier Claes, Atelier O)

"Het project is zodanig uitgewerkt dat er eigenlijk nooit sprake was van de vaak aangehaalde kloof tussen onderwijs en realiteit. Het geleverde werk was heel nuttig voor alle betrokkenen." (Rik Liekens, CEO Bedrijvencentrum De Malt)

Velen van onze studenten gaan bovendien zelf aan de slag als ondernemer. Hieronder het verhaal van Joachim Van der Meiren (bachelor Marketing, minor accountancy, afgestudeerd in 2014):

"AppLeads (vroeger Juno) is ontstaan als Small Business Project op Campus Hertogstraat van UC Leuven-Limburg. Het kende als project een groot succes en heeft ons heel wat bijgeleerd. Op basis van dit succes en ons grote enthousiasme zijn wij met de nodige theoretische kennis en praktische ervaring overgegaan tot de oprichting van een volwaardige onderneming om onze activiteiten verder te zetten.

In een jaar tijd is er heel wat veranderd. Waar we vroeger traditionele tevredenheidsonderzoeken aanboden, zijn we geëvolueerd naar een aanbieder van digitale leadgeneratie op beurzen via applicaties. We stonden al op beurzen zoals Batibouw, Indumnation, Matexpo, Bouw&Reno…

Nu zijn we met een strategische partner aan het samenwerken om terug naar onze roots te keren: klantenfeedback. Deze keer gaan we geen mailings meer doen, maar iPads op staanders plaatsen in points-of-sale om daar rechtstreeks klantenfeedback te verzamelen via onze op maat gemaakte applicaties."