Overslaan en naar de inhoud gaan

Stages en projecten zorgen ervoor dat je al tijdens je studietijd met de voeten in de realiteit staat, met de blik op de toekomst.

Door concrete samenwerkingen met het bedrijfsleven zorgen wij ervoor dat je de beste voorbereiding krijgt om jezelf te onderscheiden op de arbeidsmarkt.

Voor meer informatie daarover kun je terecht bij :

De link met het bedrijfsleven zit in de opleiding Bedrijfsmanagement, afstudeerrichting Marketing heel sterk verweven.

Alle studenten komen tijdens de hele opleiding meermaals in contact met het bedrijfsleven. Naast cases die worden behandeld in opleidingsonderdelen werken studenten projecten uit voor bedrijven.

Via de 'Kmo-routes' kun je als student, onder begeleiding van ervaren docenten, bedrijfsvragen in detail uitwerken.

De opleiding wordt afgesloten met een stage. Ook hierbij zijn er heel wat mogelijkheden: van een stage in een Belgisch bedrijf over een stage in een buitenlands bedrijf of een stage voor een ngo in het Zuiden tot het uitwerken van een innovatietraject of een kwantitatief marktonderzoek. Je kunt ook samen met je medestudenten een eigen bedrijf opstarten (Small Business Projects).

Doorheen heel de opleiding laten we je proeven van reële bedrijfscases en werk je in groep aan projecten en opdrachten voor externe bedrijven. Je analyseert hun bedrijfsuitdaging, zoekt hiervoor naar een passend antwoord en geeft concreet advies aan bedrijven. Maar de echte kennismaking met het bedrijfsleven komt er door de laatstejaarsstage. Op het einde van het derde jaar doe je een bedrijfsstage van 10 à 12 weken. Tijdens deze stage werk je voor het bedrijf een concreet marketingproject uit. Of droom je van een eigen bedrijf? Dan kun je reeds tijdens je studies onder deskundige begeleiding van start gaan.