Kruimelpad
Creative media showcases
Verhalen vertellen van echte klanten
Communicatie op maat van de klant
In het derde jaar vormen de Creative Media Managers een creative agency voor een échte klant
Vlak voor onze laatstejaars het werkveld ingaan met een zelfgekozen stage, hebben ze nog één booster practice. Ze kiezen zelf een klant en bedenken hoe ze het verhaal van die klant op een creatieve manier kunnen vertellen: door een nieuw logo of huisstijl, een sfeervideo, een podcast of social media campagne. En dat alles onder begeleiding van 5 ervaren coaches.
Student Jasper Buysse
Zelf een klant zoeken
Van Velo vzw tot de Vlaamse Dienst Speelpleinwerk, van een goederentransporteur tot een traiteur-speciaalzaak, de studenten mogen zelf kiezen voor wie ze aan de slag gaan. Dat motiveert natuurlijk!
Na een eerste pitch krijgen de studenten groen licht van de coaches: ze mogen hun ideeën gaan uitwerken voor de klant. Sommige groepen krijgen carte blanche van het bedrijf waarvoor ze werken, anderen moeten hun ideeën nog verkocht zien te krijgen. Net zoals bij een echt communicatiebureau.
Puzzelstukjes vallen samen
In december is het dan zover: de studenten presenteren hun eindresultaten voor de jury. Niet alleen de presentaties zijn erg divers, iedere student leert nieuwe dingen bij.
Het publiek mag uiteindelijk beslissen welk project de winnaar wordt van de Creative Media Showcases! Dat levert niet alleen trotse studenten op, maar ook trotse coaches.
Hier vind je de website, huisstijl en video die de studenten ontwikkelden voor S and More en de video van Vélo.
Velo vzw
Eline Vandenbroucke, lector Audio