Kruimelpad
Presentaties praktijkonderzoeken
Op vrijdag 20 juni presenteren onze afstuderende studenten van de educatieve bachelor Secundair Onderwijs hun praktijkonderzoek.
Gedurende het afgelopen schooljaar voerden zij in groepen van 3 tot 5 studenten praktijkgericht onderzoek uit. De presentatie en evaluatie van dit werk gebeurt op vrijdag 20 juni.
Leerkrachten, directies en educatieve medewerkers zijn van harte welkom bij deze presentaties.
Praktisch
- Locatie: Hogeschool UCLL Lerarenopleiding
Hertogstraat 178
3001 Heverlee - Elke groep krijgt 20 minuten presentatietijd en 10 minuten voor het beantwoorden van vragen.
Presentaties
Dit is het overzicht van de titels en planning van de presentaties door onze studenten:
Thema |
Lokaal |
Uur |
|
---|---|---|---|
1 |
Werk-bekommernissen LO-leerkrachten |
F109 |
09.00 |
2 |
Betrokkenheid sportclub vergroten (groep 1) |
F109 |
09.30 |
3 |
Betrokkenheid sportclub vergroten (groep 2) |
F109 |
10.00 |
4 |
Betrokkenheid sportclub vergroten (groep 3) |
F109 |
10.30 |
5 |
Blessurepreventie in de les LO |
F109 |
13.30 |
6 |
Outdoor education: Slacklining |
F109 |
14.00 |
7 |
Oriëntatieloop integreren in lessen LO |
F109 |
14.30 |
8 |
CLIL in LO |
F109 |
15.00 |
9 |
Druk erop! Creatieve druktechnieken in de klas |
E101 |
09.00 |
10 |
Taboes rond seksuele opvoeding |
E101 |
09.30 |
11 |
Levenslang leren |
E101 |
10.00 |
12 |
Het belang van Taal in wiskunde |
E101 |
10.30 |
13 |
AI integreren in het Vlaamse onderwijs |
E101 |
11.00 |
14 |
Verdiepend praktijkonderzoek STEAM-power |
E101 |
12.00 |
15 |
SBP - groep 1 |
E101 |
13.30 |
16 |
SBP - groep 2 |
E101 |
14.00 |
17 |
Scholen en bibliotheken |
E101 |
14.30 |
18 |
GenAI in taalvaardigheidslessen Engels en Nederlands |
E101 |
15.00 |
19 |
Effectief in vreemdetalenonderwijs |
E101 |
15.30 |
20 |
Functioneel meertalig leren |
E101 |
16.00 |
21 |
Stroom lespakket |
F108 |
13.30 |
22 |
Lerarenopleiding toegankelijker maken |
F108 |
14.00 |
23 |
Sense of belonging |
F108 |
14.30 |
24 |
Tieners en het gebruik van sociale media |
F108 |
15.00 |
25 |
Lesgeven in de arbeidsmarktgerichte finaliteit |
F108 |
15.30 |
26 |
Verdiepend praktijkonderzoek - Leercultuur in de praktijk |
F108 |
16.00 |
27 |
De kunst van klasmanagement |
E110 |
09.00 |
28 |
Routines in de klas (klasmanagement) |
E110 |
09.30 |
29 |
Routines in de klas: in welke mate hebben routines impact op zelfstandigheid bij leerlingen? |
E110 |
10.00 |
30 |
Van uitstel naar aanpak |
E110 |
10.30 |
31 |
Werken rond etniciteit en gender |
E110 |
13.30 |
32 |
Tussen feit en frictie: Handvaten voor het begeleiden van controversiële gesprekken in de klas |
E110 |
14.00 |
33 |
LGBTQ+ op school |
E110 |
14.30 |
34 |
Table Top Role playing game in geschiedenis |
E110 |
15.00 |
35 |
Eurocentrisme in geschiedenis |
E110 |
15.30 |
36 |
Filosoferen met jongeren |
E110 |
16.00 |
Thema |
---|
1 Werk-bekommernissen LO-leerkrachten |
2 Betrokkenheid sportclub vergroten (groep 1) |
3 Betrokkenheid sportclub vergroten (groep 2) |
4 Betrokkenheid sportclub vergroten (groep 3) |
5 Blessurepreventie in de les LO |
6 Outdoor education: Slacklining |
7 Oriëntatieloop integreren in lessen LO |
8 CLIL in LO |
9 Druk erop! Creatieve druktechnieken in de klas |
10 Taboes rond seksuele opvoeding |
11 Levenslang leren |
12 Het belang van Taal in wiskunde |
13 AI integreren in het Vlaamse onderwijs |
14 Verdiepend praktijkonderzoek STEAM-power |
15 SBP - groep 1 |
16 SBP - groep 2 |
17 Scholen en bibliotheken |
18 GenAI in taalvaardigheidslessen Engels en Nederlands |
19 Effectief in vreemdetalenonderwijs |
20 Functioneel meertalig leren |
21 Stroom lespakket |
22 Lerarenopleiding toegankelijker maken |
23 Sense of belonging |
24 Tieners en het gebruik van sociale media |
25 Lesgeven in de arbeidsmarktgerichte finaliteit |
26 Verdiepend praktijkonderzoek - Leercultuur in de praktijk |
27 De kunst van klasmanagement |
28 Routines in de klas (klasmanagement) |
29 Routines in de klas: in welke mate hebben routines impact op zelfstandigheid bij leerlingen? |
30 Van uitstel naar aanpak |
31 Werken rond etniciteit en gender |
32 Tussen feit en frictie: Handvaten voor het begeleiden van controversiële gesprekken in de klas |
33 LGBTQ+ op school |
34 Table Top Role playing game in geschiedenis |
35 Eurocentrisme in geschiedenis |
36 Filosoferen met jongeren |
Lokaal |
---|
1 F109 |
2 F109 |
3 F109 |
4 F109 |
5 F109 |
6 F109 |
7 F109 |
8 F109 |
9 E101 |
10 E101 |
11 E101 |
12 E101 |
13 E101 |
14 E101 |
15 E101 |
16 E101 |
17 E101 |
18 E101 |
19 E101 |
20 E101 |
21 F108 |
22 F108 |
23 F108 |
24 F108 |
25 F108 |
26 F108 |
27 E110 |
28 E110 |
29 E110 |
30 E110 |
31 E110 |
32 E110 |
33 E110 |
34 E110 |
35 E110 |
36 E110 |
Uur |
---|
1 09.00 |
2 09.30 |
3 10.00 |
4 10.30 |
5 13.30 |
6 14.00 |
7 14.30 |
8 15.00 |
9 09.00 |
10 09.30 |
11 10.00 |
12 10.30 |
13 11.00 |
14 12.00 |
15 13.30 |
16 14.00 |
17 14.30 |
18 15.00 |
19 15.30 |
20 16.00 |
21 13.30 |
22 14.00 |
23 14.30 |
24 15.00 |
25 15.30 |
26 16.00 |
27 09.00 |
28 09.30 |
29 10.00 |
30 10.30 |
31 13.30 |
32 14.00 |
33 14.30 |
34 15.00 |
35 15.30 |
36 16.00 |
Je bent van harte welkom!
Registreer hier: