Laatstejaarsstudenten marketing versterken jouw onderneming | UCLL

Van analyse tot concrete acties

Gedurende een tiental weken werken derdejaarsstudenten Marketing van UCLL aan één of meerdere marketingcommunicatieacties op maat van jouw onderneming. Ze vertrekken vanuit een analyse van je bedrijf en vertalen die naar concrete acties.

Professionele begeleiding

Elk team van studenten wordt intensief begeleid door een UCLL-coach met meer dan 10 jaar ervaring in marketing. De coach geeft feedback, stuurt bij en bewaakt de kwaliteit van het traject.

Wat kost het?

Een marketingproject op maat kost € 700 (excl. btw). Dankzij de KMO-portefeuille van de Vlaamse overheid krijg je als ondernemer tot 30% subsidies, waardoor je uitkomt op een bijdrage tussen € 490 en € 560. Slim investeren in frisse ideeën en concrete acties dus!

Ze begonnen met een sterke analyse, dachten creatief mee en zodra de acties liepen, zagen we de impact. Echt top!

— Zerocopy, Leuven

Wat mag je concreet verwachten?
Acties gebaseerd op analyse: studenten starten met een interne en externe analyse van jouw onderneming en vertalen die naar concrete acties.
Expertise in marketingcommunicatie: dankzij de praktijkgerichte opleiding zijn onze laatstejaarsstudenten vertrouwd met de nieuwste trends, modellen en tools. Ze hebben bovendien al 2 jaar van de opleiding achter de rug, waardoor ze al heel wat praktische ervaring hebben opgedaan.
Frisse blik van buitenaf: als externe consultants brengen studenten nieuwe ideeën en inzichten die kunnen leiden tot vernieuwing en modernisering van je communicatie.
Voor een startende zaak als de onze was dit project echt waardevol: een heldere analyse én concrete aanbevelingen, zonder het prijskaartje van een consultancybureau.

- JVS Cycling

Team Eclektic
Eclèktic (2024)

Een creatieve social media-campagne, nieuwe website en merchandise-lijn gaven deze brunchbar een boost bij een jong publiek.

“Het team voelde perfect aan wat onze doelgroep aanspreekt. Dankzij hun frisse ideeën en sterke uitvoering zijn we nu zichtbaarder dan ooit bij jonge foodies.”

Team OHL
OHL Women (2024)

Studenten werkten mee aan de professionalisering van het vrouwenvoetbal bij OHL Women met campagnes op korte en lange termijn.

Team Content
Content (2024)

Lennerd, Enya en Charlotte brachten de doelgroep studenten terug naar verpakkingsvrije winkel Content.

“Dankzij dit project vonden we opnieuw aansluiting bij studenten én groeide de betrokkenheid van onze community.”

Boccone (2023)

Van TikTok tot in de krant: Hanne, Britt en Thibaud zetten Boccone op de kaart met opvallende fotoshoots, creatieve content die viraal ging, en een verhaal dat zelfs de pers oppikte.

EverSeen (2023)

Een nieuwe merknaam, een frisse look & feel en professioneel beeldmateriaal voor deze vintage- en designzaak.

Nuude (2023)

Van TikTok-lancering tot shoppingevents: Nuude kreeg een stevige boost dankzij een aantal slimme marketingacties.

Kan jij deze marketingkracht gebruiken in jouw onderneming?

Vraag nu jouw studententeam aan!

Marketing Boosterpractice finalisten & coaches 2024

Neem contact met ons op, en wij matchen het perfecte studententeam met jouw noden!