Onze studenten en alumni Marketing aan het woord! | UCLL

Elke Dauwen

Sales Manager bij Ausy

Ik mocht zelf een event organiseren, een businessplan uitwerken van a tot z, een fictief bedrijf runnen via een online game, een website maken en nog zoveel meer! 

"Na een jaar wonen in het buitenland werd het tijd voor me om de draad weer op te pikken in België en te gaan studeren. Een pittige uitdaging na een jaar werken in de zon … De docenten van UCLL gaven me vanaf het eerste contact een hartelijk welkom en een oprecht gevoel van vertrouwen. Ze overtuigden me meteen, ik nam een nieuwe start in de richting Bedrijfsmanagement - Marketing!


Nu ik terugkijk op mijn jaren bij UCLL ben ik fier op het traject dat ik daar heb afgelegd. Niet alleen de marketingkennis die ik vergaarde was een troef toen ik aan de slag ging in de professionele wereld, maar ook het netwerk dat UCLL me gaf en de extra kansen die ik met beide handen greep waren een geschenk.

Zo mocht ik zelf een event organiseren, een businessplan uitwerken van a tot z, een fictief bedrijf runnen via een online game, een website maken en nog zoveel meer! Daarnaast nam ik ook deel aan verschillende marketingwedstrijden (Coca-Cola, Mobile Vikings,…), -congressen en -beurzen. Een absolute meerwaarde in mijn persoonlijke groei! Ik voelde me klaargestoomd voor het echte werk en vond een goede balans in mijn studie tussen theorie en praktijk.

Ik ben UCLL dankbaar voor de manier waarop ze me drie uitdagende jaren gaven. De professionele relatie met de docenten, waar toch ook plaats was voor persoonlijk contact, zorgde er dan ook voor dat ik op het einde van mijn studie ook bij hen terecht kon voor advies aangaande mijn ‘next steps’. Een Banaba, studeren in het buitenland, een Master of toch gaan werken? UCLL toonde me alle mogelijkheden en stond me bij met raad en daad. Daarnaast ontwikkelden ze mijn passie voor marketing & sales en ontdekte ik daardoor mijn ideale traject. Kortom, UCLL: bedankt!"

Arthur Vandenberghe

Senior Social Account Executive by Ogilvy

De inzichten en persoonlijke skills die je verwerft tijdens de projectweken of de geweldige Internationale week, komen gegarandeerd van pas in je verdere carrière.

"Het ideale scenario. Dat is waarschijnlijk de beste manier om mijn afgelopen maanden te omschrijven. Sinds juni ben ik afgestudeerd aan de UCLL in de afstudeerrichting Marketing. Na omzwervingen aan de universiteit wist ik het praktische karakter van de opleiding, vertaald in groepsopdrachten, presentaties en interessante vakken, heel erg te appreciëren.

Deze aanpak, samen met een persoonlijke begeleiding van de docenten, stoomt je helemaal klaar voor het bedrijfsleven. Ook de inzichten en persoonlijke skills die je verwerft tijdens de projectweken of de geweldige Internationale week, komen gegarandeerd van pas in je verdere carrière. Dankzij de UCLL kreeg ik bovendien de kans om stage te lopen bij Ogilvy Social Lab. Vandaag ben ik er aan de slag als Social Account Executive voor klanten zoals Nespresso Belux en de Nationale Loterij.

Als Social Account Executive bestaat mijn takenpakket voornamelijk uit het opstellen van contentkalenders, het vertalen en schrijven van copy en community management. De variatie maakt van deze job een intense en boeiende uitdaging en dat elke dag opnieuw.

Heb je interesse om de marketingwereld te ontdekken? Met een excellente reputatie binnen de sector, professionele aanpak en eersteklas begeleiding is de UCLL the way to go."

Kathleen De Doncker

Digital Marketing Expert bij We Are Digital

De professionele relatie met docenten, waar toch ook plaats was voor persoonlijk contact, in combinatie met leerrijke praktijkprojecten, maakt dat ik zo lovend ben over UCLL. 

"Ik wist het al vanaf het allereerste moment dat ik met UCLL in contact kwam: hier ga ik me goed voelen, hier ben ik thuis.

Na drie jaar de opleiding ‘Bedrijfsmanagement – Marketing’ gevolgd te hebben, houd ik me steevast aan die uitspraak. Ik ben zelfs fier dat ik studente aan UCLL mocht zijn. De professionele relatie met docenten, waar toch ook plaats was voor persoonlijk contact, in combinatie met leerrijke praktijkprojecten, maakt dat ik zo lovend ben over UCLL. Zo heb ik de kans gekregen om deel te nemen aan de Internationale marketingweek in Künzelsau (Duitsland), die in samenwerking met Mercedes-Benz georganiseerd werd. Een once-in-a-lifetime experience die me voor altijd zal bijblijven.

Bovendien kon ik bij het oprichten van een Small Business Project proeven van het ondernemerschap. Dit ‘learning by doing project’ heeft me veel inzichten bijgebracht. Kortom: de veelheid aan praktijk stoomt je klaar om met vertrouwen het professionele bedrijfsleven te betreden."