Kruimelpad
Presentaties praktijkonderzoeken
Op vrijdag 20 juni presenteren onze afstuderende studenten van de educatieve bachelor Secundair Onderwijs hun praktijkonderzoek.
Gedurende het afgelopen schooljaar voerden zij in groepen van 3 tot 5 studenten praktijkgericht onderzoek uit. De presentatie en evaluatie van dit werk gebeurt op vrijdag 20 juni.
Leerkrachten, directies en educatieve medewerkers zijn van harte welkom bij deze presentaties.
Praktisch
- Locatie: Hogeschool UCLL Lerarenopleiding
Hertogstraat 178
3001 Heverlee - Elke groep krijgt 20 minuten presentatietijd en 10 minuten voor het beantwoorden van vragen.
Presentaties
Dit is het overzicht van de titels en planning van de presentaties door onze studenten:
Thema |
Lokaal |
Uur |
|
|---|---|---|---|
1 |
Werk-bekommernissen LO-leerkrachten |
F109 |
09.00 |
2 |
Betrokkenheid sportclub vergroten (groep 1) |
F109 |
09.30 |
3 |
Betrokkenheid sportclub vergroten (groep 2) |
F109 |
10.00 |
4 |
Betrokkenheid sportclub vergroten (groep 3) |
F109 |
10.30 |
5 |
Blessurepreventie in de les LO |
F109 |
13.30 |
6 |
Outdoor education: Slacklining |
F109 |
14.00 |
7 |
Oriëntatieloop integreren in lessen LO |
F109 |
14.30 |
8 |
CLIL in LO |
F109 |
15.00 |
9 |
Druk erop! Creatieve druktechnieken in de klas |
E101 |
09.00 |
10 |
Taboes rond seksuele opvoeding |
E101 |
09.30 |
11 |
Levenslang leren |
E101 |
10.00 |
12 |
Het belang van Taal in wiskunde |
E101 |
10.30 |
13 |
AI integreren in het Vlaamse onderwijs |
E101 |
11.00 |
14 |
Verdiepend praktijkonderzoek STEAM-power |
E101 |
12.00 |
15 |
SBP - groep 1 |
E101 |
13.30 |
16 |
SBP - groep 2 |
E101 |
14.00 |
17 |
Scholen en bibliotheken |
E101 |
14.30 |
18 |
GenAI in taalvaardigheidslessen Engels en Nederlands |
E101 |
15.00 |
19 |
Effectief in vreemdetalenonderwijs |
E101 |
15.30 |
20 |
Functioneel meertalig leren |
E101 |
16.00 |
21 |
Stroom lespakket |
F108 |
13.30 |
22 |
Lerarenopleiding toegankelijker maken |
F108 |
14.00 |
23 |
Sense of belonging |
F108 |
14.30 |
24 |
Tieners en het gebruik van sociale media |
F108 |
15.00 |
25 |
Lesgeven in de arbeidsmarktgerichte finaliteit |
F108 |
15.30 |
26 |
Verdiepend praktijkonderzoek - Leercultuur in de praktijk |
F108 |
16.00 |
27 |
De kunst van klasmanagement |
E110 |
09.00 |
28 |
Routines in de klas (klasmanagement) |
E110 |
09.30 |
29 |
Routines in de klas: in welke mate hebben routines impact op zelfstandigheid bij leerlingen? |
E110 |
10.00 |
30 |
Van uitstel naar aanpak |
E110 |
10.30 |
31 |
Werken rond etniciteit en gender |
E110 |
13.30 |
32 |
Tussen feit en frictie: Handvaten voor het begeleiden van controversiële gesprekken in de klas |
E110 |
14.00 |
33 |
LGBTQ+ op school |
E110 |
14.30 |
34 |
Table Top Role playing game in geschiedenis |
E110 |
15.00 |
35 |
Eurocentrisme in geschiedenis |
E110 |
15.30 |
36 |
Filosoferen met jongeren |
E110 |
16.00 |
|
Thema |
|---|
|
1 Werk-bekommernissen LO-leerkrachten |
|
2 Betrokkenheid sportclub vergroten (groep 1) |
|
3 Betrokkenheid sportclub vergroten (groep 2) |
|
4 Betrokkenheid sportclub vergroten (groep 3) |
|
5 Blessurepreventie in de les LO |
|
6 Outdoor education: Slacklining |
|
7 Oriëntatieloop integreren in lessen LO |
|
8 CLIL in LO |
|
9 Druk erop! Creatieve druktechnieken in de klas |
|
10 Taboes rond seksuele opvoeding |
|
11 Levenslang leren |
|
12 Het belang van Taal in wiskunde |
|
13 AI integreren in het Vlaamse onderwijs |
|
14 Verdiepend praktijkonderzoek STEAM-power |
|
15 SBP - groep 1 |
|
16 SBP - groep 2 |
|
17 Scholen en bibliotheken |
|
18 GenAI in taalvaardigheidslessen Engels en Nederlands |
|
19 Effectief in vreemdetalenonderwijs |
|
20 Functioneel meertalig leren |
|
21 Stroom lespakket |
|
22 Lerarenopleiding toegankelijker maken |
|
23 Sense of belonging |
|
24 Tieners en het gebruik van sociale media |
|
25 Lesgeven in de arbeidsmarktgerichte finaliteit |
|
26 Verdiepend praktijkonderzoek - Leercultuur in de praktijk |
|
27 De kunst van klasmanagement |
|
28 Routines in de klas (klasmanagement) |
|
29 Routines in de klas: in welke mate hebben routines impact op zelfstandigheid bij leerlingen? |
|
30 Van uitstel naar aanpak |
|
31 Werken rond etniciteit en gender |
|
32 Tussen feit en frictie: Handvaten voor het begeleiden van controversiële gesprekken in de klas |
|
33 LGBTQ+ op school |
|
34 Table Top Role playing game in geschiedenis |
|
35 Eurocentrisme in geschiedenis |
|
36 Filosoferen met jongeren |
|
Lokaal |
|---|
|
1 F109 |
|
2 F109 |
|
3 F109 |
|
4 F109 |
|
5 F109 |
|
6 F109 |
|
7 F109 |
|
8 F109 |
|
9 E101 |
|
10 E101 |
|
11 E101 |
|
12 E101 |
|
13 E101 |
|
14 E101 |
|
15 E101 |
|
16 E101 |
|
17 E101 |
|
18 E101 |
|
19 E101 |
|
20 E101 |
|
21 F108 |
|
22 F108 |
|
23 F108 |
|
24 F108 |
|
25 F108 |
|
26 F108 |
|
27 E110 |
|
28 E110 |
|
29 E110 |
|
30 E110 |
|
31 E110 |
|
32 E110 |
|
33 E110 |
|
34 E110 |
|
35 E110 |
|
36 E110 |
|
Uur |
|---|
|
1 09.00 |
|
2 09.30 |
|
3 10.00 |
|
4 10.30 |
|
5 13.30 |
|
6 14.00 |
|
7 14.30 |
|
8 15.00 |
|
9 09.00 |
|
10 09.30 |
|
11 10.00 |
|
12 10.30 |
|
13 11.00 |
|
14 12.00 |
|
15 13.30 |
|
16 14.00 |
|
17 14.30 |
|
18 15.00 |
|
19 15.30 |
|
20 16.00 |
|
21 13.30 |
|
22 14.00 |
|
23 14.30 |
|
24 15.00 |
|
25 15.30 |
|
26 16.00 |
|
27 09.00 |
|
28 09.30 |
|
29 10.00 |
|
30 10.30 |
|
31 13.30 |
|
32 14.00 |
|
33 14.30 |
|
34 15.00 |
|
35 15.30 |
|
36 16.00 |
Je bent van harte welkom!
Registreer hier: