Overslaan en naar de inhoud gaan

 

KMO-ROUTES BRENGEN STUDENTEN EN BEDRIJVEN SAMEN

De groep Management en Technologie staat dicht bij de bedrijfswereld. “Onze opleidingen zijn zo opgebouwd om studenten optimaal theorie en praktijk te laten combineren in levensechte bedrijfssituaties”, vertelt verantwoordelijke dienstverlening Robrecht Van Goolen. ”Ondernemers doen dan ook graag beroep op onze expertise en het enthousiasme van onze studenten.”

Hiervoor werden in 2013 de 'Kmo-routes' boven de doopvont gehouden. Studenten werken daarin, onder begeleiding van ervaren docenten, bedrijfsvragen in detail uit. Die kunnen variëren van het uitwerken van een social media-campagne, het uitschrijven van een professioneel marketingplan tot het uitvoeren van een uitgebreid marktonderzoek. Er wordt ook veel geïnvesteerd in de begeleiding van bedrijven in hun innovatieproces via het InnovatieLab. Recent is er een route toegevoegd voor het uitwerken van een bedrijfsevent en momenteel wordt een nieuwe route ontwikkeld rond internationale handel.

Alle stakeholders ervaren deze bedrijfsprojecten als zeer positief: de ondernemers kunnen aan een haalbare prijs een beroep doen op de creatieve, onbevangen kracht van studenten en de inhoudelijke expertise van de UCLL- docenten. Onze studenten krijgen de kans om, binnen hun opleiding, aan authentieke bedrijfsprojecten te werken. Tegelijk houden onze docenten de vinger aan de pols bij de bedrijfswereld om zo hun expertise en cursusmateriaal up-to-date te houden.

UC Leuven-Limburg bezorgt jaarlijks meer dan 50 ondernemingen een nieuwe, frisse kijk en de student geniet van een unieke bedrijfservaring.