Overslaan en naar de inhoud gaan

Inschrijven

U bent hier

Hulp bij inschrijven

Handleiding online inschrijving

Hulp nodig bij de online inschrijving? De handleiding kan je hier downloaden.

Nadat je de gegevens voor je inschrijving hebt ingevuld en/of de nodige documenten hebt opgeladen, kan je je inschrijving bevestigen met de volgende keuze: 

• Ik schrijf me volledig online in

Kies hiervoor als:

  • Je al je gegevens correct hebt kunnen invullen en hier geen vragen meer over hebt.
  • Je alle verplichte documenten hebt opgeladen.

Na bevestiging verwerken we je aanvraag en bezorgen je je account,  praktische info over de startdag, de rekening en andere belangrijke papieren  per e-mail en je studentenkaart  per post. Hou je mailbox dus zeker in de gaten om de definitieve inschrijving te ontvangen of eventueel voor bijkomende vragen.

Voor inschrijvingen academiejaar 2021-2022: we contacteren je ten vroegste begin juli. Hou dan zeker je mailbox in de gaten. 

• Ik wil gecontacteerd worden door en medewerker van het inschrijfteam

Kies hiervoor als:

  • Je je gegevens hebt kunnen invullen maar nog vragen hebt over je inschrijving,  buspas, statuten, studiegeld, ….
  • Je niet alle documenten hebt kunnen opladen.

Onze medewerkers zullen je contacteren en samen met jou je inschrijving overlopen en eventuele  vragen beantwoorden. We bezorgen je je account,  praktische info, de rekening en andere belangrijke papieren  per e-mail en je studentenkaart  per post.

• Ik sluit af en zal mijn inschrijving later afwerken.

Kies hiervoor als:

  • Je je gegevens nog niet volledig hebt ingevuld.
  • Je niet alle documenten hebt kunnen opladen, maar dit op een later tijdstip zelf in orde wil brengen.

Je kan op elk moment je inschrijving verder afwerken. Je meldt opnieuw aan:

Je klikt op 'Gegevens bewerken' (zie onderaan op scherm) om je gegevens verder in te vullen en klikt op 'Documenten' om nog documenten op te laden. Vervolgens bevestig je je inschrijving door te kiezen voor online inschrijven of persoonlijk langs te komen (zie hierboven).

Tips bij online inschrijving

  1. Gebruik je privé mailadres om je account aan te maken en in het veld bij persoonsgegevens (en dus niet je school- of werkadres, want dit kan wijzigen of stopgezet worden)
  2. De volgende browsers worden ondersteund: Google Chrome, Safari, Microsoft Edge of Firefox (en dus niet Internet explorer)
  3. Scannen van je documenten kan je ook doen door het document te fotograferen. 
  4. Bij het opladen van documenten zijn de volgende formaten toegelaten:
    Foto: enkel .JPEG
    Andere docs: .JPEG en .PDF
  5. Vergeet niet telkens op de verschillende pagina’s op de knop onderaan te drukken: Opslaan, Bevestigen, Doorsturen.
  6. Om je inschrijving te kunnen afronden moet je door de 6 stappen gaan om je gegevens te vervolledigen. Pas nadien wordt de knop Doorsturen geactiveerd.
  7. Je kan inschrijven op een laptop maar ook mobiel (tablet, smartphone)

Kan ik me inschrijven tijdens de infodagen?

Je kan je op elke campus inschrijven tijdens de infodagen.

Indien omwille van de Corona maatregelen de infodag online doorgaat, kan je altijd volledig online inschrijven.

Wat ontvang je na je definitieve inschrijving?

Na je definitieve inschrijving ontvang  je het volgende op je privé e-mail adres:

  • info start academiejaar 
  • accountactivatie (enkel per mail naar je privé e-mailadres)
  • inschrijvingsbewijs
  • verschillende attesten (vb. voor een treinabonnement)
  • (eerste) rekeningoverzicht en uitleg studiegeld
  • brochures over statuten, werken en studeren

We bezorgen je  studentenkaart per post.

Ik wil graag spreken met een medewerker van het inschrijfteam

  • Heb je  een algemene vraag? Kijk zeker eens op onze website bij veelgestelde vragen of onder de andere vragen hierboven
  • Heb je een specifieke vraag over je inschrijving? Als je je inschrijving online gestart hebt, en je studiekeuze bepaald hebt, krijg je de mogelijkheid om een bericht voor ons achter te laten . Klik bovenaan op Contact, en we beantwoorden je bericht zo spoedig mogelijk.
  • Heb je technische problemen of wil je graag je inschrijving met een medewerker van het inschrijfteam bespreken/overlopen, dan helpen we je graag verder. Je maakt een afspraak om langs te komen op één van onze campussen: zie hierboven bij 'Ik wil graag langskomen om me in te schrijven'
  • Je kan ons ook een mail sturen. We proberen deze spoedig te beantwoorden, maar het kan zijn dat dit even op zich laat wachten.
    • campussen Leuven, Heverlee, Diest: inschrijvingen.leuven [at] ucll.be 
    • campussen Diepenbeek, Hasselt, Genk: studentenadministratie.limburg [at] ucll.be

Ik heb mijn inschrijving volledig online ingediend en wil de status weten

Je hebt je inschrijving  online ingediend en je hebt onmiddellijk daarna je eerste e-mail ("we verwerken je inschrijving online verder") van ons ontvangen.

Je kan de toestand van je inschrijving steeds zelf opvolgen in de inschrijvingstoepassing door opnieuw in te loggen met je e-mailadres en paswoord

Mogelijkheden:

je dossier wordt verwerkt 

Het inschrijfteam verwerkt je inschrijving zo spoedig mogelijk. Als je berichten hebt ontvangen, krijg je een melding en kan je deze bekijken en beantwoorden door bovenaan op 'Nieuw bericht'  te duwen.

Wil je het inschrijfteam een bericht sturen, doe dit dan via de knop  'Contact'. 

je dossier moet nog ingediend worden

Je hebt alle stappen van je inschrijving doorlopen, maar je moet onderaan kiezen of je voor een volledige online inschrijving kiest of je wil langskomen om je inschrijving te bevestigen. Je ontvangt een bevestigingsmail in je mailbox.

je dossier moet nog vervolledigd worden

Je kan onderaan bij de verschillende stappen zien welk deel  nog niet volledig is, klik open en vervolledig. Vergeet daarna niet onderaan op 'Ga verder' te duwen en vervolgens je keuze te maken tussen volledig online indienen of je inschrijving af te ronden door langs te komen.

je bent al ingeschreven

Kijk in je persoonlijke mailbox voor je account activatie, inschrijvingsbewijs, rekeningoverzicht en andere belangrijke info om je opleiding vlot te kunnen starten.

Ik wil me inschrijven voor een opleiding via de VDAB

Je hebt de goedkeuring van de VDAB om een opleiding bij UCLL te volgen? Je schrijft je gewoon in voor de opleiding waarvoor je toestemming hebt gekregen. Je mag de ontvangen rekeningoverzichten negeren. Van zodra wij van VDAB jouw naam hebben doorgekregen, zullen we  jouw saldo aanpassen.