Studieprogramma

Opleidingsfase 1 Openvouwen
Opleidingsfase 2 Openvouwen
Opleidingsfase 3 Openvouwen

Ontdek het specifieke studieprogramma voor Leuven in de programmagids. 

Boosterweeks en projectweken

Tijdens de boosterweeks en de projectweken krijg je een extra duik in de praktijk. Gedurende een ganse week krijg je een marketing case of opdracht van een bedrijf. Je gaat samen met de andere studenten op zoek naar een oplossing en ontdekt zo het brede domein van marketing. Telkens opnieuw een geweldige leerrijke ervaring!

Jouw keuze centraal: 3 keuzemodules

Je kiest vanaf fase 2 voor een deepdive in een van de gebieden die je eerder hebt leren kennen of je verbreed je algemene vorming met 'vrije keuze'. Ontdek je drie opties in meer detail onderaan:

  1. Deepdive Data Driven Marketing
  2. Deepdive Multimedia Design
  3. Vrije Keuze

Deepdive data driven marketing

Optie 1

Data en cijfers bepalen meer dan ooit de belangrijkste beslissingen van bedrijven. Wie er slim en creatief mee omgaat, heeft een schat aan informatie om de juiste marketingstrategie uit te stippelen.

Je staat paraat om de cijfers visueel voor te stellen en heldere inzichten te verschaffen. Een wiskundeknobbel heb je daar niet voor nodig.

Fase 2

Concepten van data & analytics
Openvouwen

Fase 3

Predictive analytics
Openvouwen

Deepdive Multimedia Design

Optie 2

Goesting om mee te werken aan opvallende communicatiecampagnes? Kun je niet wachten om eens echt out of the box te denken?

Voor de durvers die met een doordachte strategie aan de slag gaan om vernieuwende campagnes te bedenken en deze op verschillende platformen lanceert, mét de allernieuwste multimediale tools.

Fase 2

Visuele storytelling
Openvouwen

Fase 3

Multimedia in motion
Openvouwen
Webdesign
Openvouwen

Vrije keuze

Optie 3

Fase 2

Concepten van data & analytics
Openvouwen
Design thinking
Openvouwen
Visuele storytelling
Openvouwen

Fase 3

Twee te kiezen uit:

Predictive analytics
Openvouwen
Multimedia in motion
Openvouwen
Webdesign
Openvouwen
Pers en media
Openvouwen

Studenten aan het woord

Ik heb voor Data-Driven Marketing gekozen omdat het als marketeer van belang is om niet enkel op buikgevoel te vertrouwen, maar beslissingen te nemen op basis van data. Door vakken zoals concepten van data en predictive analytics leer je data verzamelen, interpreteren, visualiseren en voorspellen. Op deze manier leer je met een kritische blik strategische keuzes maken om marketingcampagnes te optimaliseren.
Dagmar De Munter

Dagmar de Munter
​​​​​​​Data driven marketing

Ik heb voor Multimedia Design gekozen, omdat ik toen iets wilde doen aan de creatieve kant van de marketing wereld. Ik wilde designen en creëren.

Jellianne Hulselmans
Multimedia Design 

Ik heb voor Data-Driven Marketing gekozen omdat ik me ervan bewust ben dat data alsmaar belangrijker wordt. De vakken die we krijgen zijn zeer leerrijk en zullen in de toekomst zeker nog van pas kunnen komen. Ik ben blij dat ik deze studie gekozen heb en ik raad het dan ook aan iedereen aan.
Sander Creemers

Sander Creemers
Data driven marketing

Ik heb verschillende mogelijkheden voorgeschoteld gekregen die mijn creativiteit vrijheid heeft gegeven en verder ontwikkeld. Ik heb zaken geleerd, waarvan ik nooit dacht ze onder de knie te hebben en ik heb het gevoel dat ik een grote stap voor heb, door de skills die mij zijn aangeleerd.

Jellianne Hulselmans
Multimedia Design 

Marketing, iets voor jou?

Opleidingstype
Veerle Van Hoorick
Opleidingsverantwoordelijke Marketing (ook Engelstalig) - Leuven
Mieke Roggen
Opleidingsverantwoordelijke Marketing - Diepenbeek