Overslaan en naar de inhoud gaan

Data Driven Marketing

(keuzetraject)

Marketing Data Driven Marketing ucll bedrijfsmanagement

Data en cijfers bepalen meer dan ooit de belangrijkste beslissingen van bedrijven. Wie er slim en creatief mee omgaat, heeft een schat aan informatie om de juiste marketingstrategie uit te stippelen. Je staat paraat om de cijfers visueel voor te stellen en heldere inzichten te verschaffen. Een wiskundeknobbel heb je daar niet voor nodig.

fase 1

 
 

Innovatie

Al doende leren en ontdekken we wat innovatie is. Gaande van trendwatching en design thinking, over brainstorming en het pitchen van een idee, tot het innoveren van een business model. We reiken de nodige kennis aan en passen die meteen toe. 

4 studiepunten  (MBK79A)

fase 2

 

Concepten van data & analytics

Data worden alsmaar meer gebruikt voor beslissingen in ondernemingen. Je leert welke soorten data er bestaan, welke analyses je ermee kan maken en hoe algoritmes en artificiële intelligentie werken.

4 studiepunten  (MBK74A)

Dashboarding

Hoe kan je data visueel voorstellen met de juiste grafieken en kleuren, zodat snelle inzichten en acties mogelijk zijn. Je leert een dashboarding software tool te gebruiken uit het bedrijfsleven.

4 studiepunten  (MBK75A)

Digital marketing analytics

Je ontdekt hoe digitale marketing tools (zoals Google Analytics) werken om de klantenervaring op websites en in zoekopdrachten te verbeteren.

4 studiepunten (MBK73A)

fase 3

 
 

CRM: Customer Relationship Management

Met een Customer Relationship Management software tool leer je data van klanten gebruiken en beheren, met als doel de klantenrelatie te versterken. En zo meer inkomsten en winst te maken.

4 studiepunten (MBK44A)

Predictive analytics

Hoe gebruiken ondernemingen artificiële intelligentie om te anticiperen op toekomstige gebeurtenissen ? Je ontdekt via een tool hoe je de juiste data kan selecteren en combineren om voorspellingen te maken. 

4 studiepunten  (MBK78A)

studenten aan het woord

sander creemers

data_driven_marketing_ucll_bedrijfsmanagement_sander_creemers.jpg

"Ik heb voor het keuzetraject Data-Driven Marketing gekozen omdat ik me ervan bewust ben dat data alsmaar belangrijker wordt. De vakken die we krijgen zijn zeer leerrijk en zullen in de toekomst zeker nog van pas kunnen komen. Ik ben blij dat ik deze studie gekozen heb en ik raad het dan ook aan iedereen aan." 

dagmar de munter

data_driven_marketing_ucll_bedrijfsmanagement_dagmar_de_munter

“Ik heb voor het keuzetraject Data-Driven Marketing gekozen omdat het als marketeer van belang is om niet enkel op buikgevoel te vertrouwen, maar beslissingen te nemen op basis van data. Door vakken zoals dashboarding, concepten van data en predictive analytics leer je data verzamelen, interpreteren, visualiseren en voorspellen. Op deze manier leer je met een kritische blik strategische keuzes maken om marketingcampagnes te optimaliseren.”