Overslaan en naar de inhoud gaan

Eerstvolgend infomoment Bedrijfsmanagement:

DEEPDIVE Multimedia Design

Multimedia Design marketing

Goesting om mee te werken aan opvallende communicatiecampagnes?

Kun je niet wachten om eens echt out of the box te denken?

Voor de durvers die met een doordachte strategie aan de slag gaan om vernieuwende campagnes te bedenken en deze op verschillende platformen lanceert, mét de allernieuwste multimediale tools.

fase 2

Visuele storytelling

In 'audiovisuele conceptontwikkeling' heb je je eerste stappen gezet in de creatiewereld. Nu ga je next level met een praktische opdracht. Je leert gericht een bepaalde doelgroep te bereiken via een visuele campagne die je zelf multichannel opzet. Je kan een campagne vormgeven voor zowel streaming als social media, integreert sociale kanalen van Tiktok tot Linkedin en gooit daar uiteraard nog een laagje bovenop! Je krijgt namelijk ook inzicht in de werking van een professionele set een live multi-camera productie en leert in "reallife" wat het is om op zo een set te staan. Het werkveld kan je ook al spotten met een bezoek aan een filmset, een productiehuis en/of content provider. Naast de audiovisuele en storytelling skills leer je met een toppitch ook elk project te verkopen aan een klant. 

fase 3

Multimedia in motion

Bij multimedia in motion ga je echt alles samen toepassen dat je in de afgelopen jaren geleerd hebt: noem het een complete recap alvorens je het werkveld op sprint. Je bouwt een campagne waarin je innovatieve tools zoals VR, AR, holografie, … inzet maar ook de klassiekere media inschakelt. Je leert het strategisch en gericht inzetten, doet volop aan projectmanagement en leert diverse communicatiekanalen inschakelen. Ook om je softskills aan te scherpen zit je op je plaats in dit vak. Je leert een planning en budget opstellen, omgaan met klanten, briefing en debriefing opstellen, etc . Opnieuw pitch je je project aan een professionele jury met een topfeedback om mee te nemen naar je eerste werkplek.

Webdesign

Een website is een essentieel basisonderdeel voor de communicatiestrategie van een bedrijf. In de lessen webdesign bouw je zelf stapsgewijs een website. Je leert niet enkel de benodigde technische achtergrondkennis over HTML, CSS en javascript, maar ook hoe je de site inhoudelijk afstemt op de doelgroep en hoe je de USP’s van je bedrijf vertaalt in webinhouden. Daarnaast ontwikkel je een eigen huisstijl voor je site of vertaal je een bestaande huisstijl naar een opmaak voor je website. Centraal staat eveneens het makkelijke onderhoud van een site op middellange en lange termijn. Het vak maakt je wegwijs in de mogelijkheden van SEO en leert je alle snufjes en technieken op dat vlak integreren in je eigen webpagina’s.

Studenten aan het woord

Jellianne hulselmans

jelianne_hulselmans_keuzetraject_multimedia_design_ucll.jpg

Ik heb voor Multimedia Design gekozen, omdat ik toen iets wilde doen aan de creatieve kant van de marketing wereld. Ik wilde designen en creëren.

Ik heb verschillende mogelijkheden voorgeschoteld gekregen die mijn creativiteit vrijheid heeft gegeven en verder ontwikkeld. Ik heb zaken geleerd, waarvan ik nooit dacht ze onder de knie te hebben en ik heb het gevoel dat ik een grote stap voor heb, door de skills die mij zijn aangeleerd.

Ik zou mijn keuze niet veranderen, moest ik terug in de tijd kunnen gaan en de opties nog eens aangeboden krijgen.

Ik vond voornamelijk Graphic Design, Webdesign en Visuele storytelling fijne vakken. Graphic design, omdat ik het tof vind om print te designen en hier ook een advanced introduction kreeg van adobe programma’s. Webdesign omdat ik het een oprecht interessant vak vond, zowel theorie als de praktijk (zelf een site proberen op te zetten). Audiovisuele vond ik vooral een tof vak: Het filmen was leerrijk en fijn.

Waar ik vooral positief over ben is het feit dat ik (toch zo goed als alles) trots ben op mijn resultaten ervan. Ze hebben mij enorm veel stress bezorgd en de lat lag op verschillende momenten hoog, maar ik ben er enorm trots op als ik kijk wat het resultaat is geworden, hoeveel ik eruit geleerd heb en hoeveel plezier ik ermee heb gehad!