studieprogramma
eerste fase: fundamenten leggen
Je verwerft de theoretische aspecten van het marketinggebeuren. Ook je algemene kennis werk je bij, want de economie staat niet stil. En ja, je communiceert na één jaartje al vlot in meerdere talen in beroepsspecifieke situaties.
tweede fase: uitbreiden, toepassen en verfijnen
Zo snel mogelijk toets je alles aan levensechte situaties. Vakken zijn thema’s geworden en lectoren begeleiders. Je ontdekt alle deelaspecten van marketing. Je opleiding is een geïntegreerd geheel van kennis verwerven en het leren zoeken naar oplossingen.
derde fase: op eigen benen
Je werkt individueel of in groep levensechte projecten uit. Voor bedrijven, in binnen- en buitenland, leer je de dingen die essentieel zijn om straks zelfstandig te functioneren. Want men is op zoek naar mensen zoals jij, die geleerd hebben om pasklare oplossingen te vinden voor complexe problemen, nog vóór ze gesteld worden.
programma per campus
campus proximus heverlee
campus diepenbeek
stages en projecten
Stages en projecten zorgen ervoor dat je al tijdens je studietijd met de voeten in de realiteit staat, met de blik op de toekomst.
Door concrete samenwerkingen met het bedrijfsleven zorgen wij ervoor dat je de beste voorbereiding krijgt om jezelf te onderscheiden op de arbeidsmarkt.
Voor meer informatie daarover kun je terecht bij :
- veerle.vanhoorick@ucll.be(link sends e-mail) (Leuven)
- bert.deroo@ucll.be(link sends e-mail) (Limburg)
De link met het bedrijfsleven zit in de opleiding Bedrijfsmanagement, afstudeerrichting Marketing heel sterk verweven.
Alle studenten komen tijdens de hele opleiding meermaals in contact met het bedrijfsleven. Naast cases die worden behandeld in opleidingsonderdelen werken studenten projecten uit voor bedrijven.
De opleiding wordt afgesloten met een stage. Ook hierbij zijn er heel wat mogelijkheden: van een stage in een Belgisch bedrijf over een stage in een buitenlands bedrijf of een stage voor een ngo in het Zuiden tot het uitwerken van een innovatietraject of een kwantitatief marktonderzoek. Je kunt ook samen met je medestudenten een eigen bedrijf opstarten (Small Business Projects).
Doorheen heel de opleiding laten we je proeven van reële bedrijfscases en werk je in groep aan projecten en opdrachten voor externe bedrijven. Je analyseert hun bedrijfsuitdaging, zoekt hiervoor naar een passend antwoord en geeft concreet advies aan bedrijven.