Overslaan en naar de inhoud gaan

afstudeerrichting biochemie

Als student krijg je eerst een wetenschappelijke basis en een verscheidenheid aan chemische opleidingsonderdelen. Daarna verdiep je je in de afstudeerrichting Biochemie in verschillende chemische aspecten van het leven. Zowel op het niveau van moleculen als op het niveau van een organisme. Je krijgt veelgebruikte analytische en biotechnologische technieken aangeleerd.

• Je hebt interesse in exacte wetenschappen en bent praktisch aangelegd. Je kunt analytisch denken, je lost graag problemen op en je wilt de kwaliteit van een product controleren. Dit doe je nauwgezet en met een kritische ingesteldheid.
  • Je bent een teamspeler, maar werkt ook zelfstandig. Je staat ook open voor actuele thema’s zoals groene chemie, milieu en duurzame technologie.
  • Je wilt producten helpen ontwikkelen die mensen genezen. Producten die de kwaliteit van het leven verbeteren.

Waar kun je zoal aan de slag? Als professionele bachelor in de Chemie ben je zeer gegeerd op de arbeidsmarkt. Alle deuren van de verschillende chemische sectoren gaan voor je open. Als afgestudeerde in de Biochemie ben je optimaal voorbereid om aan de slag te gaan als laborant in een biofarmaceutisch labo. Hetzij in de industrie of in een universitair onderzoekslabo. Met je toekomstige job krijg je zeker de kans om internationale contacten te leggen.

studieprogramma

Je kan deze opleiding volgen in Leuven en Limburg.

studieprogramma Limburg

studieprogramma Leuven

Stages en projecten

Je verdiept je in de microbiologie, immunologie, biotechnologie en biochemische analysetechnieken.
Als je de nodige competenties hebt bereikt, beëindig je je opleiding met een stage en afstudeerwerk in een industrieel labo naar keuze. Of in één van de toonaangevende labo’s van de KU Leuven.