Lokale ondernemersbanden brengen in Leuven binnenkort 4 nieuwe webshops tot leven. Webhero ontving 4 pop-up teams van Hogeschool UCLL: Bachelor Bedrijfsmanagement, keuzetraject Kmo & Ondernemen voor een workshop rond e-commerce.  “We hebben al heel wat alumni van UCLL in ons team en zijn trots om onze webkennis over te kunnen dragen aan de beloftevolle nieuwe generatie,” aldus Jo Deferm, CEO van Webhero.

E-commerce ft. fysieke winkels

De studenten hebben inmiddels hun idee en business plan gepitcht aan hun coaches en zien ook via deze workshop hun project groeien. Jay Conard, laatstejaarsstudent UCLL, ziet het als een mooie kans: “Het is altijd fijn om van echte professionals, zoals Webhero in Webdesign,  iets aangeleerd te krijgen en daarmee dan meteen praktisch aan de slag te kunnen gaan.” De studenten mikken erop om hun webshops eind november volledig klaar te hebben. In het voorjaar gaan ze ook live met een fysiek pand.

E-commerce is essentieel geworden voor winkels. Onderzoek van Comeos in 2022 toonde aan dat consumenten online de producten checken voor hun trip om ze dan fysiek te kopen en dat meer dan 75% van consumenten online shopt. Jo Deferm, CEO van Webhero, bevestigt het belang van de e-commerce: “Meer dan 250 Belgische bedrijven kiezen ons vandaag als gids in de laatste trends van de online markt. Webhero heeft een hart voor lokaal ondernemerschap en focust op zelfstandigen en kmo’s.” 

Het e-verhaal kan niet meer weggedacht worden uit ondernemen.

Sebastian Van Laer - huidig begeleider studenten & alumnus kmo & ondernemen

Let's get digital

De UCLL-coaches van Kmo en ondernemen hebben heel bewust gekozen voor deze samenwerking met een lokale webdesigner. Sebastian Van Laer is een alumnus die in zijn eigen studententijd pop-up store ‘Popportuun’ heeft gemanaged. Dit jaar coacht hij als webmaster de studenten die in zijn voetsporen treden: “ ‘In mijn tijd’ ging het vooral nog om fysieke winkels, nu kan het e-verhaal niet meer weggedacht worden uit ondernemen. Het is voor de studenten dus een voordeel om al in hun opleiding met zo’n gebruiksvriendelijke tool als Webhero te leren werken.”

Webhero zal eind februari 2023 een award uitreiken aan de best ontwikkelde pop-up webshop. Voka zal de meest verrassende fysieke pop-up winkel belonen. JBC zal een prijs schenken aan het pop-up team met de beste omnichannel aanpak. 

Zelf ook interesse in een opleiding waar je zowel online als fysieke topwinkels mee leert runnen? Word dé allround manager via keuzetraject KMO & Ondernemen: ucll.be/kmo-ondernemen. Dit traject is beschikbaar in Leuven én in Limburg!

“Meer dan 250 Belgische bedrijven kiezen ons vandaag als gids in de laatste trends van de online markt.” 

Jo Deferm, CEO Webhero

Ook interessant