Overslaan en naar de inhoud gaan

Inschrijven

U bent hier

Inschrijven aan UC Leuven-Limburg?

Controleer vooraf even de toelatingsvoorwaarden en de info over studiegeld en studietoelage

Kies hieronder de locatie waar je wilt studeren

Diest, Heverlee of Leuven

Inschrijven doe je in 2 stappen. Let op: je inschrijving is pas definitief als je de 2 stappen volledig doorlopen hebt:

STAP 1: online inschrijven

Online inschrijven is verplicht en versnelt je latere definitieve inschrijving.
Wat heb je nodig?

  • Identiteitskaart of verblijfskaart
  • rekeningnummer i.v.m. eventuele terugbetaling studiegeld
  • printer (je krijgt ook een bevestiging van je online inschrijving via e-mail, dus je kan ook op een later tijdstip printen)

   klik hier als je met een opleiding
wil starten in academiejaar 2018-2019

STAP 2: definitief inschrijven (ENKEL OP AFSPRAAK)

WAT BRENG JE MEE?

  • je diploma secundair onderwijs (indien je dit behaald hebt vóór 2000 of indien je dit behaalde buiten de Vlaamse gemeenschap, bij de Examencommissie van de Vlaamse gemeenschap of via een Centrum voor volwassenenonderwijs)
  • je identiteitskaart
  • een afdruk van je online inschrijving (zie stap 1)
  • voor wie op kot gaat: kopie van je huurcontract
  • voor studenten in een werktraject: ingevuld document 'Verklaring werkstudent' met de nodige attesten
  • voor alle studenten van de lerarenopleidingen: bewijs van deelname van de 'Instaptoets lerarenopleiding'
  • Wil je laten berekenen of je in aanmerking komt voor een studietoelage of verminderd studiegeld, breng dan het ‘aanslagbiljet personenbelasting inkomstenjaar 2016’ mee van je ouder(s) (enkel tijdens de algemene inschrijfdagen in augustus en september)

MAAK EEN AFSPRAAK EN KOM PERSOONLIJK LANGS

PERIODE 1: VAN 16 AUGUSTUS TOT 14 SEPTEMBER 2018

De belangrijkste inschrijvingsperiode loopt van 16 augustus tot 14 september. Maak vooraf een afspraak en kom persoonlijk langs. Alle inschrijvingen vinden plaats op  Campus Proximus in Heverlee (bij voorkeur) of Campus Clenardus in Diest. Je kiest zelf waar je langs komt. Op Campus Proximus kan je gratis onder het gebouw parkeren. Opgelet: voor je definitieve inschrijving kan je dus niet terecht op onze andere campussen in Leuven.

Tussen 16 augustus en 14 september kan je bij je definitieve inschrijving ook terecht bij onze sociale dienst voor informatie over een studietoelage, verminderd studiegeld, spreiding van betaling en bijkomende financiële ondersteuning.

Klik hier om een afspraak te maken tijdens periode 1

PERIODE 2: VAN 17 SEPTEMBER TOT 28 SEPTEMBER 2018

Inschrijven kan vanaf nu op 3 locaties in Leuven. Maak vooraf een afspraak en kom persoonlijk langs. Alle inschrijvingen vinden plaats op  één van onze campussen in Heverlee: Campus Proximus, Campus Hertogstraat of Campus Gasthuisberg. Je kiest zelf waar je langs komt. Opgelet: voor je definitieve inschrijving kan je dus niet terecht op onze andere campussen. Studeer je in Diest? Dan vragen we je om éénmalig naar Heverlee langs te komen. Als dit niet lukt, bespreek je dit op het onthaal in Diest.

klik hier om een afspraak te maken tijdens periode 2

PERIODE 3: VANAF 1 OKTOBER 2018

(afspraak maken nog niet mogelijk)

 

Toch nog een vraag over je inschrijving?
Contacteer ons per mail op  inschrijvingen.leuven@ucll.be

 

Na je  definitieve inschrijving

Bij je definitieve inschrijving ontvang  je je studentenkaart, uitleg over het activeren van je studentenaccount en verschillende attesten (vb. voor een treinabonnement). Voor de betaling van je studiegeld krijg je een overschrijvingsformulier mee.  

Activeer zo snel mogelijk je account, open je mailbox en lees op ons intranet alles over de start van het academiejaar.

Welkom bij UC Leuven-Limburg!

Diepenbeek, Genk of Hasselt

STAP 1: voorinschrijven (online)

Online inschrijven versnelt je latere definitieve inschrijving. Wat heb je nodig?

  • identiteitskaart of verblijfskaart
  • rekeningnummer i.v.m. eventuele terugbetaling studiegeld
  • printer (je krijgt ook een bevestiging van je online inschrijving via e-mail, dus op een later tijdstip printen kan ook)

   Klik hier als je met een opleiding
wil starten in academiejaar 2018-2019

STAP 2: definitief inschrijven

Wat breng je mee?

  • je diploma secundair onderwijs
  • je identiteitskaart
  • een afdruk van je voorinschrijving
  • kopie van je kotcontract of het roze formulier van het modelhuurcontract als je op kot gaat (dit kan je ook nog later inleveren)
  • voor alle studenten van de lerarenopleidingen: bewijs van deelname van de 'Instaptoets lerarenopleiding'

Waar en wanneer?

Nieuwe studenten worden ingeschreven op de Campus in Diepenbeek, Wetenschapspark 21.

Om je vlot te helpen, kan je best een afspraak maken voor een inschrijfmoment.

Maak een afspraak

Je kan je iedere werkdag van 10u tot 12u en van 13u tot 16u30 uur komen inschrijven:

  • vanaf dinsdag 26 juni tot en met vrijdag 6 juli 2018 (infodag 26 juni: uitzonderlijk tot 20u, niet op afspraak)
  • vanaf donderdag 16 augustus tot en met vrijdag 21 september 2018

Let op! Het academiejaar start officieel op 17 september. Kijk ook even na wanneer je introductiedagen doorgaan, deze vallen meestal voor de start van het academiejaar.

Het is ook mogelijk om op volgende zaterdagen in te schrijven:

  • zaterdag 30 juni van 9u tot 12u
  • zaterdag 25 augustus van 9u tot 12u
  • zaterdag 1 september van 9u tot 12u
  • zaterdag 8 september van 9u tot 13u (infodag, niet op afspraak)
  • zaterdag 15 september van 9u tot 12u

Op woensdagnamiddag en zaterdagvoormiddag tijdens de inschrijvingsperiode is er een mogelijkheid tot afname van een intakegesprek voor volgende opleidingen: lerarenopleiding avondonderwijs, banaba buitengewoon onderwijs en banaba zorgverbreding en remediërend leren.

Postgraduaten, orthopedagogie StuWer en banaba orthopedagogisch management vragen vóór de inschrijving toelating aan de opleiding om in te schrijven. Neem hiervoor contact op met je opleiding.

Stap 3: Na je definitieve inschrijving

Bij je definitieve inschrijving ontvang  je je studentenkaart en verschillende attesten (vb. voor een treinabonnement). Voor de betaling van je studiegeld krijg je een overschrijvingsformulier met enkel de vaste kost mee. 

In de loop van het academiejaar ontvang je per mail naar je studentenmailbox een tweede overschrijvingsformulier met het resterende studiegeld, de variabele kost.

Welkom bij UC Leuven-Limburg!