van student tot leerkracht
Het studieprogramma van de educatieve bachelor Lager Onderwijs wordt gespreid over 3 jaar. Naarmate de opleiding vordert, ga je meer op stage.
studieprogramma diest en heverlee
jaar 1 |
sp |
|
jaar 2 |
sp |
|
jaar 3 |
sp |
Praktijk en groeilabo | 14 | Praktijk en groeilabo | 20 | Praktijk en groeilabo | 30 | ||
Levensbeschouwelijke vorming | 3 | Innoveren en inspireren | 4 | Profilering | 10 | ||
Communicatie en media | 4 | Duurzaamheid en diversiteit | 3 | Wereldleraarschap | 4 | ||
Duurzaamheid en diversiteit | 3 | Leren en ontwikkelen begeleiden | 6 | Leren en ontwikkelen begeleiden | 13 | ||
Leren en ontwikkelen begeleiden | 8 | Wiskunde | 3 | Levensbeschouwing * | 3 | ||
Wiskunde | 7 | Wereldoriëntatie | 7 | ||||
Wereldoriëntatie | 7 | Kunstzinnig | 4 | ||||
Kunstzinnig | 6 | Nederlands | 4 | ||||
Nederlands | 5 | Frans | 3 | ||||
Frans | 3 | Beweging | 3 | ||||
Levensbeschouwing * | 6 | ||||||
totaal |
60 |
|
totaal |
60 |
|
totaal |
60 |
* Keuze uit rooms-katholieke godsdienst, niet-confessionele zedenleer, islamitische godsdienst of filosofie.
“We organiseren tal van extra oefenmomenten voor studenten met moeilijkheden in Nederlands, Frans en wiskunde. Elke student die voldoende inzet toont, kan die moeilijkheden overwinnen.”
Hilde Vanbrabant
studieprogramma diepenbeek/HASSELT
jaar 1 |
sp |
|
jaar 2 |
sp |
|
jaar 3 |
sp |
Praktijk, reflectief en onderzoekend leren | 14 | Praktijk, reflectief en onderzoekend leren | 16 | Praktijk, reflectief en onderzoekend leren | 27 | ||
Levensbeschouwelijke vorming | 3 | Wereldleraarschap: omgevingsonderwijs | 7 | Praktijkonderzoek in leergemeenschap | 10 | ||
Oriëntering op taal | 3 | Krachtige leeromgeving: zorg op klasniveau | 7 | Taalbeleid | 4 | ||
Wereldleraarschap: mens en aarde, nu en later | 5 | Wiskunde: getallenkennis en hoofdrekenen | 6 | Wereldleraarschap | 6 | ||
Wereldleraarschap: taak van de leerkracht | 5 | Wiskunde: metend rekenen en probleemoplossend denken | 3 | Levensbeschouwing en zingeving | 3 | ||
Krachtige leeromgeving | 4 | Wereldoriëntatie: thematisch werken | 3 | Krachtige leeromgeving: zorg op kind-, klas- en schoolniveau | 10 | ||
Wiskunde: redeneervaardigheden en gecijferdheid | 3 | Muzische vorming: deeldomeinen | 3 | ||||
Wiskunde: meetkunde en cijferalgoritmes | 3 | Taal: schrijven | 3 | ||||
Wereldoriëntatie: exploreer en leer | 6 | Taal: luisteren, spreken en taalbeschouwing | 3 | ||||
Muzische vorming: oriëntering | 4 | Frans: enseigner le français à l'école primaire | 3 | ||||
Muzische vorming: didactiek | 4 | Levensbeschouwing * | 6 | ||||
Taal: lezen, voorlezen, vertellen | 4 | ||||||
Frans: compétences de base | 4 | ||||||
totaal |
60 |
|
totaal |
60 |
|
totaal |
60 |
* Keuze uit rooms-katholieke godsdienst, niet-confessionele zedenleer, islamitische godsdienst of filosofie.
Wil je de doelstellingen, opleidingsonderdelen, studiepunten van het huidige studieprogramma in detail bekijken? Lees alle kleine lettertjes in de programmagids.
diestheverleeDiepenbeek/Hasselt
“In de vakken duurzaamheid, diversiteit en wereldleraarschap, doe je de nodige inzichten en ervaringen op om een echte wereldleraar te worden.”
Katrien Mertens
starten na september
Wil je na september starten aan de opleiding? Dan kan je nog een aantal vakken van het eerste opleidingsjaar opnemen. Maak snel een afspraak met de trajectcoach van een campus naar keuze. De trajectcoach helpt jou bij het opstellen van je Individueel Studieprogramma (ISP).