Overslaan en naar de inhoud gaan

Coaching is 'in'. Althans in het bedrijfsleven. Maar ook in social profit organisaties en onderwijs hebben of krijgen medewerkers van de organisatie steeds vaker een functie of rol waarbij het coachen van collega's een essentieel onderdeel van de taak is.



Hoe help je collega's om voortdurend een antwoord te vinden op kansen en moeilijkheden op de werkvloer en help je hen verder te ontwikkelen?

Een goede coach kijkt naar zichzelf, beseft wat er allemaal meespeelt in een situatie, bekijkt alles van andere perspectieven, ontwikkelt of versterkt vaardigheden of attitudes,….

Een coach spreekt in een vertrouwelijke context én op een gestructureerde wijze met de coachee over diens werksituatie. Centraal in de gesprekken staan niet zozeer de problemen of de zoektocht naar wie of wat de problemen veroorzaakt. Wel wordt er gefocust op de kwaliteiten van de coachee, op wat er wél werkt, op wat het doel is en wat kleine stappen kunnen zijn om daar te geraken. 
De blik van de coach is dus oplossingsgericht en toekomstgericht.

Het postgraduaat Coaching en mentoring speelt in op de vraag naar professionalisering en ondersteuning van collega's.

Analytisch nummer: 
3256220000