Er vinden heel wat indrukwekkende stageverdedigingen plaats in deze periode, met trotse en licht nerveuze studenten vooraan aan de aula. Een unieke stagevorm heet Studio 8: 18 straffe studenten, 3 pop-up marketing- en communicatiebureaus en 4 lectorencoaches. 

In deze periode van verdedigingen springt niet enkel de presentatie van elke student ertussenuit. Ook elke student deed dat al voor ze startten bij Studio 8. Thomas Vanryckeghem was een van de coaches die hen matchte; “De studenten die hier staan werden geselecteerd, vooral op hun motivatie. Ze hebben hun cv ingediend, hun deelname gemotiveerd en tests afgelegd. Na het selectieproces werd elk van hen in een team geplaatst, rekening houdend met hun individuele sterktes en persoonlijkheden.” 

De studenten doopten hun bureaus Amplify, D-hive en Kaizen en gingen voor 10 opdrachtgevers de slag: Fujitsu, De Vlaamse Overheid, Pink Radio, Zeggedis, Karamel, TWA (de wetenschapsacademie), UCLL (TikTok-kanaal), Houtshop, Verhaert, Be out there en UCLL's Language and Study Coaching.

Het concept zit juist: enerzijds krijg je als organisatie input van jongeren, anderzijds kan je hen de kans geven om professionele ervaring op te doen.

Opdrachtgever Tanja Verheyen, Vlaamse overheid: Departement Financiën & Begroting

    Elke klant kreeg 100% inzetbaar strategisch en creatief advies over  interne en externe communicatie. Ofwel: grafisch ontwerp, logo-creatie, huisstijl, video, animatie, fotoreportage, infographics, brochures en sociale media.

    Joeri Van Leeuwen, Services Marketing Manager van Fujitsu, werkte samen met het internationale team. Hij spreekt al over een volgende deelname: "D-hive was een zeer goed team om mee samen te werken, als dit een bestaand bureau zou zijn had ik direct een overeenkomst vastgesloten. Zou het gehele proces een 9.5/10 geven, afgerond naar een 10/10."

     

    Als dit een bestaand bureau zou zijn had ik direct een overeenkomst gesloten. Zou het gehele proces een 9.5/10 geven, afgerond naar een 10/10.

    Opdrachtgever Joeri Van Leeuwen, Fujitsu

    We kregen veel vrijheid en mochten een volledige rebranding doen. Een van onze opdrachtgevers, de Vlaamse Overheid, heeft ons werk meteen overal geïmplementeerd. Als je dan de foto’s en screenshots ziet van onze ontwerpen die ingezet worden voel je enorm veel voldoening”, aldus Studio 8’er en student Bedrijfsmanagement, Jérome Tournel. 

    Hun opdrachtgever Tanja Verheyen, Communicatieverantwoordelijke van De Vlaamse Overheid, Departement Financiën & Begroting bevestigt dat de samenwerking ook voor hen de moeite waard was; “We gebruiken verschillende onderdelen binnen de organisatie, de collega's zijn heel enthousiast en zo blij dat er eindelijk een frisse, kleurige huisstijl is. Er waren nog kleine opmerkingen bij praktisch gebruik, maar de studenten hebben die meteen opgelost.”

    Wil je deelnemen aan de volgende editie als opdrachtgever? Stuur een mail naar Thomas Vanryckegem.

    Wil je als student meedoen? Ontdek de afstudeerrichtingen (eerste 2) en keuzetrajecten waaruit studenten in aanmerking komen:

    Scale
    100%