Overslaan en naar de inhoud gaan

Leraar worden: mogelijke trajecten

Heb je een diploma secundair onderwijs en wil je leraar worden? Of ben je net afgestudeerd aan een hogeschool of universiteit, en wil je een bijkomend diploma voor het onderwijs behalen? Of ben je al een tijdje aan het werk, maar wil je eigenlijk een carrièreswitch maken en leraar worden? Werk je al als leraar maar heb je nog geen lerarendiploma op zak?
 
Hogeschool UCLL biedt tal van trajecten op maat zodat iedereen de kans krijgt om zich te ontpoppen tot een bezielde leraar die écht verschil maakt voor kinderen en jongeren en de toekomst mee vormgeeft.
 

Hieronder zetten we de mogelijkheden overdag, ’s avonds of in het weekend voor jou op een rijtje.

Kies  jouw gewenste studierichting, studievorm, studielocatie op basis van je huidig diploma of je werksituatie.  Dat leidt jou naar jouw mogelijke trajecten  om leraar te worden.

 

studierichting


studielocatie

diepenbeek     diest     heverlee

 

al behaalde diploma

geen secundair onderwijs   

secundair onderwijs   

 bachelor of master 

bachelor of master + lerarendiploma 
 

werksituatie


Dankzij de UCLL lerarenopleiding word je
een "teacher on the move"

  • Een leraar die met zijn of haar passie kinderen helpt ontwikkelen in hun kunnen en hun zijn;
  • Een leraar die elke dag weet te innoveren in zijn of haar aanpak;
  • Een leraar die inhoudelijk en didactisch zeer sterk is en blijft;
  • Een leraar die doorheen samenwerking elk kind helpt groeien en zo actief meewerkt aan een betere wereld.

Greet Decin, Programmadirecteur UCLL Lerarenopleiding

Lees hier de ucll "Teacher on the move" visietekst

 


 

Wat zeggen studenten en oud-studenten over de lerarenopleiding?

 

“De opleiding is niet alleen enorm praktijkgericht, maar je krijgt de kans om een eigen stijl van lesgeven te ontwikkelen. In boeken staat het allemaal mooi beschreven, maar tijdens de opleiding maak je samen met docenten je eigen handleiding.”

Jens Vos, oud-student

“Je hebt als student de touwtjes zelf in handen, maar je staat er nooit alleen voor. Ik kon ten alle tijden hulp of ondersteuning inroepen van lectoren, mentoren, stagecoördinatoren en medestudenten. Iedereen staat voor je klaar. De toegankelijkheid van lectoren, hele goede opvolging tijdens praktijkstages  en het teamwerk binnen UCLL in ons leertraject is geruststellend.”

Thomas Van Baelen, student

“Mentoren informeren ons dat onze studenten sterk staan in hun vakkennis. We zorgen permanent voor diepgang in onze cursussen zodat jij helemaal voorbereid bent voor een schitterende carrière in het onderwijs.”

Nick Wouters, docent